یک کشته دیگر در صدمین روز برکناری مرسی

یک کشته دیگر در صدمین روز برکناری مرسی
شنبه 20 مهر 1392 - 12:15

العالم - روز گذشته اگرچه حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر از فراخوان خود برای تظاهرات گسترده انصراف دادند، اما اعتراضهای پراکنده در صدمین روز برکناری مرسی، به کشته شدن یکی از هواداران مرسی منجر شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز ائتلاف موسوم به "حمایت از مشروعیت قانونی" که حامیان اخوان المسلمین را دور خود جمع کرده است، با صدور بیانیه ای فراخوان خود برای تظاهرات در میدان التحریر قاهره را با هدف خودداری از کشته شدن هرچه بیشتر حامیان مرسی پس گرفت، اما تظاهرات به صورت پراکنده در برخی مناطق مصر برگزار شد.

در همین راستا فعالیتهایی اعتراض آمیز تحت عنوان "صد روز پس از کودتا" در قاهره، جیزه، اسکندریه، قلوبیه و مینیا و دیگر نقاط مصر برگزار شد. در قاهره پلیس به سوی هواداران مرسی که تلاش داشتند خود را به میدان رابعه عدویه در شهرک نصر برسانند، آتش گشود که در این درگیری ها یک جوان 19 ساله به ضرب گلوله کشته شد.

پس از سرکوب خونبار هوادار مرسی در میدان رابعه دیگر تجمعی در این منطقه برگزار نشده است.

آخرین دور این خشونت ها یکشنبه هفته گذشته همزمان با روز نیروهای مسلح که چهلمین سالگرد جنگ ششم اکتبر 1973 رخ داد. در آن روز جشن روز نیروهای مسلح به صحنه درگیری طرفداران اخوان المسلمین با مخالفان این گروه و نیروهای امنیتی مصر تبدیل شد. این درگیری ها به مرگ 57 تن و زخمی شدن حدود 400 نفر منجر شد. در آن روز شمار زیادی از هواداران مرسی (حدود 500 تن) نیز بازداشت شدند.

گزارشها حاکی است که هفته گذشته خشونت ها در مصر هشتاد کشته بر جا گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها