دولت مصر اقدام آمریکا را محکوم کرد

انتقاد مصر از تعلیق کمک‌های مالی آمریکا

انتقاد  مصر از تعلیق کمک‌های مالی آمریکا
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 17:18

العالم - سخنگوی وزارت خارجه مصر، تصمیم کاخ سفید درخصوص تعلیق کمک به مصر را از نظر محتوا و زمان نادرست دانست و گفت: چنین اقدامی سوالهای زیادی درباره آمادگی آمریکا برای حمایت استراتژیک از برنامه امنیتی مصر پدید می آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بدر عبدالعاطي" افزود: ادامه روابط خوب با آمریکا از اهمیت زیادی برای قاهره برخوردار است، اما قاهره در عین حال درباره مسائل داخلی اش با استقلال کامل و بدون تاثیر پذیری از خارج تصمیم می گیرد و برای تضمین نیازهای حیاتی اش به طور مستمر و منظم تلاش می کند.   

این مقام مصری ادامه داد: تصمیم آمریکا در تعلیق کمک های اقتصادی به مصر اشتباه و غیرقابل قبول است و با توجه به روابط قاهره - واشنگتن، این امر نشان دهنده عدم درک واقعی اوضاع مصر است که در حال جنگ با تروریسم می باشد.

مقامهای آمریکایی به تازگی اعلام کردند که واشنگتن قسمتی از کمک های مالی خود به مصر به ارزش 250 میلیون دلار را به حال تعلیق درآورده و تحویل تانک، هواپیماهای اف 16 و بالگردهای آپاچی را به دولت مصر متوقف نموده است. 

"جنیفر پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دلایل اقدام کاخ سفید در قطع قسمتی از کمک های آمریکا به مصر، گفت: واشنگتن تحویل تجهیزات نظامی سنگین و کمکهای مالی به دولت مصر را تا احراز صداقت قاهره در خصوص حرکت به سوی تشکیل یک دولت مدنی منتخب و دمکراتیک، به حال تعلیق در خواهد آورد.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها