معاون بان کی مون: وقیح‌تر از سعودی‌ها ندیده‌ام!

معاون بان کی مون: وقیح‌تر از سعودی‌ها ندیده‌ام!
شنبه 20 مهر 1392 - 16:27

به نوشته یک روزنامه لبنانی، معاون بان کی مون تاکید کرد که حاکمیت عربستان هیچ خیری برای عراق و لبنان نمی‌خواهد و مانع از تشکیل دولت لبنان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی آورده است: برخی از مقامات لبنانی و عرب که اخیرا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با "جفری فلتمن" معاون بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی ملاقات کرده‌اند، می گویند که وی با انتقاد شدید از عربستان سعودی، تصریح کرده که ریاض اصولا تشکیل دولت در لبنان را نمی خواهد.

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع مذکور، فلتمن که قبلا سفیر آمریکا در لبنان بوده، در این دیدارها تاکید کرده است: من وقیح تر و بدتر از دولت سعودی را در عمر خود ندیده‌ام. نمی دانم این دولت چگونه می خواهد به حاکمیت خود ادامه دهد.

روزنامه لبنانی در ادامه آورده است: این دیپلمات آمریکایی که به عنوان یک مقام ارشد سازمان ملل فعالیت می‌کند، تاکید کرده که از سوی دیگر بعد از اختلافات سعودی‌ها با عراق، مقامات ریاض تمامی راههای تعامل با بغداد را قطع کرده و حاکمیت سعودی تحمل دیدن هیچ چیز خوبی را در این کشور ندارند. سعودی ها همچنین هنگامی که همگرایی ایران و آمریکا را دیدند، حالت دیوانگی به آنها دست داد، تا جایی که سعود الفیصل وزیر خارجه آنها به لغو سخنرانی خود در سازمان ملل اکتفا نکرده و حتی متن سخنرانی را نیز توزیع نکرد. آیا این همه کینه عاقلانه است؟

به نوشته "الاخبار"، فلتمن در این دیدار اظهار داشته که ریاض با لبنان نیز همین طور تعامل می کند و نمی‌خواهد هیچ سخنی درباره این کشور بشنود، حتی نام میشل سلیمان رئیس جمهور آن را. تمام این مسایل نیز به علت سوء ‌مدیریت ریاض است. سعودی‌ها هرگز به دنبال تشکیل دولت در لبنان نیستند و می‌خواهند همه چیز را به تعطیلی بکشانند.

پربیننده ترین خبرها