دیده‌بان حقوق بشر، گزارش العالم را تایید کرد

دیده‌بان حقوق بشر، گزارش العالم را تایید کرد
شنبه 20 مهر 1392 - 22:39

اقدام سازمان دیده بان حقوق بشر در محکوم کردن جنایات عناصر مسلح در 10 روستای ریف لاذقیه سوریه که دو ماه پیش اتفاق افتاده بود، مهر تاییدی بر گزارش شبکه العالم درباره اقدامات فجیع عناصر جبهه النصره و داعش زد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، دو ماه پیش در گزارشی تاکید کرد که گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر درباره جنایات عناصر مسلح، بسیار ناچیزتر از واقعیتی است که در این مناطق رخ داده است. اکنون پس از گذشت دو ماه از جنایت های عناصر مسلح در استان لاذقیه، سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور گزارشی درباره فجایع عناصر مسلح در این منطقه، این جنایت ها را محکوم کرد.
سازمان دیده بان حقوق بشر، گزارشی مستند و 100 صفحه ای از جنایات تروریست ها در 10 روستای علوی منتشر کرد و از کشته شدن 190 غیرنظامی پرده برداشت که 57 تن از آنان زن و 18 تن کودک بودند و برخی از خانواده ها نیز به صورت دسته جمعی اعدام شده بودند.
"لمی فقیه" بازرس سازمان دیده بان حقوق بشر به خبرنگار شبکه العالم گفت: وقتی وارد روستا شدیم، مشاهده کردیم که منازل ویران شده است، وقتی ساکنان روستا به خانه های خود برگشتند، تپه هایی از اجساد آتش زده شده در خیابان ها و همچنین گورهای دسته جمعی یافتند. من شخصا دو گور دسته جمعی را از نزدیک دیدم.
عاملان این فاجعه، وابسته به "جبهه النصره" و "سازمان دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) وابسته به سازمان القاعده هستند که علاوه بر ارتکاب این قتل ها، بیش از 200 غیرنظامی که اکثر آن ها از زنان و کودکان بودند را گروگان گرفتند.
در گزارش مستند "حسین مرتضی" خبرنگار شبکه العالم در سوریه که در ماه آگوست گذشته منتشر شد، آمده بود: نیروهای دفاع ملی سوریه، به سمت روستاهایی که عناصر مسلح علیه کودکان و زنان آن مرتکب فجایع شده بودند، پیشروی کردند و با ویرانی ها و اجساد پوشیده از زخم ساکنان روستاها مواجه شدند.
یکی از شهروندان سوری، در این گزارش به خبرنگار شبکه العالم گفت: چند گروه وارد روستای ما شدند، آن ها از دیوار خانه ها بالا می رفتند و مردم را در حالی که خواب بودند، سر بریدند و هیچ کس را زنده نگذاشتند. آن ها حتی یکی از شهروندان سالمند را که 95 سال سن داشت و زمین گیر بود، در کمال خونسری به همراه همسرش سر بریدند. شمار کودکان کشته شده که آن ها را می شناسم، به 50 تن می رسد.
تفاوت گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر و گزارش شبکه العالم، در دو نکته خلاصه می شود، نخست تعداد کشته ها و دوم وحشیانه بودن کشتار.
"حسین مرتضی" روز گذشته از شبکه العالم گفت: تاکید می کنم که بیش از 250 جسد با علایم مختلفی از زخم بر روی اجساد وجود داشتند که ده ها تن از آنان کودک بودند و آماری که سازمان دیده بان حقوق بشر ارائه کرده، بسیار ناچیز است زیرا آن چه ما در ریف لاذقیه مشاهده کردیم وحشتناک تر از تصور هر انسان عاقل است.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها