سرکوب تظاهرات فلسطینی ها با گلوله و گاز اشک آور

سرکوب تظاهرات فلسطینی ها با گلوله و گاز اشک آور
جمعه 26 مهر 1392 - 21:27

نظامیان رژیم صهیونیستی، تظاهرات ساکنان کرانه باختری را که در حمایت از زندانیان فلسطینی و اعتراض به دیوار حائل برگزار شده بود، به شدت سرکوب و تعدادی از فعالان فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه به 3 تظاهرات جداگانه فلسطینی ها در کرانه باختری حمله کردند.

تظاهرات فلسطینی ها در شهرک المعصره، نزدیک دیوار حائل با حمله نظامیان صهیونیست روبرو شد. سربازان رژیم صهیونیستی با "گلوله های فلزی دارای روکش پلاستیکی"، بمب صوتی و گاز اشک آور به سوی تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها حمله ور شدند.

در این حمله یک فلسطینی به نام عبدالله یاسین 22 ساله زخمی شد و ده ها نفر در اثر تنفس گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. نظامیان صهیونیست یک عکاس خبرنگار را هم بازداشت کردند.

"حسن بریجیه" هماهنگ کننده "کمیته ملی مقابله با دیوار حائل و شهرک سازی" در بیت لحم به خبرنگار العالم، گفت: یورش شهرک نشینان صهیونیست به رواق های مسجدالاقصی و قبه الصخره، توهین به ادیان به شمار آمده و هدف آن اجرای طرح تقسیم مسجدالاقصی و رواج مفهوم دولت یهود در آینده است.

علاوه بر راهپیمایی المعصره دو راهپیمایی دیگر در "کفرقدوم" و منطقه "النبی صالح" نیز توسط مزدوران صهیونیست سرکوب شد. نظامیان صهیونیست با بستن خیابان منتهی به النبی صالح به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند.

تظاهرات امروز در حمایت از اسرا به خصوص اسیران بیمار فلسطینی برگزار شد. کمیته مردمی مقابله با دیوار حائل و شهرک سازی در "بلعین" مسئولیت مراقبت از سلامتی و جان اسیران بیمار را به عهده رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ دانست. این کمیته از امت اسلامی و آزادگان جهان خواست به یاری اسیران فلسطینی بشتابند.

پربیننده ترین خبرها