پشت پرده درمان عناصر مسلح در فلسطین اشغالی

پشت پرده درمان عناصر مسلح در فلسطین اشغالی
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 12:01

نویسنده و پژوهشگر عرب، انتقال عناصر مسلح به اراضی اشغالی فلسطین برای درمان را خدمتی بزرگ به رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رشاد ابوشاور" امروز (پنج شنبه) در مطلبی در روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نوشت: روز پنج شنبه 17 ماه جاری میلادی، گزارش تصویری شبکه المیادین درباره انتقال عناصر مسلح از درعا و حومه این شهر به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی را مشاهده کردم.
همچنین روز شنبه گذشته، به همراه هزاران خواننده دیگر، نامه "زهیراندرواس" را که در روزنامه القدس العربی منتشر شده بود، مطالعه کردم.
* ماجرای درمان عناصر القاعده در اراضی اشغالی
در نامه اندرواس که روزنامه نگاری ساکن الناصره است، جزئیات گزارش شبکه المیادین بیان شده و آمار عناصر مسلحی که در بیمارستان های رژیم صهیونیستی و تحت نظر ارتش درمان می شوند، بررسی شده است؛ برخی از این عناصر از اعضای القاعده هستند.
بارها درباره افرادی که به بیمارستان های دشمن منتقل می شوند – منظور من از دشمن، همان دشمن اعراب مسلمان و مسیحی است – زیرا رژیم صهیونیستی دشمن عناصر مسلح جبهه النصره، دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، القاعده و یا ارتش آزاد نیست.
عناصر مسلح، مخالفتی با درمان در بیمارستان های دشمن صهیونیست ندارند؛ زیرا آنان یهودیان را اهل کتاب می دانند و از نظر آنان کتاب، منشور بالفور یا کتاب "دولت یهود" تالیف هرتزل نیست، بلکه منظور آن ها از کتاب، تورات است.
* عناصر مسلح در سوریه چه می کنند
وقتی از ویرانگری‌ها در سوریه صحبت می کنیم و از قتل، ایجاد ترس و وحشت، ترور، ویران کردن کلیساها، ربودن علمای دینی، عزادار کردن زنان به این بهانه که آنان همسران کفار هستند، دریدن سینه ها و جویدن قلب ها و گلوله باران بی هدف بدون درنظر گرفتن این که چه کسی هدف قرار می گیرد، سخن می گوییم؛ وقتی تنها دغدغه عناصر مسلح، فقط مرگ تعداد بیشتری از شهروندان به سبب کافر تلقی کردن آنان است، وقتی شهروندان را جامعه ای کافر و جامعه ای می پندارند، وقتی در همه این موارد، متوجه می شویم که عناصر مسلح، با وحشیگری های خود، تنها به رژیم صهیونیستی خدمت می کنند نباید تعجب کنیم چون، این مساله چندان هم عجیب نیست و دیگر دست آن ها برای همه رو شده است، هر چند برخی همچنان اصرار دارند، این اقدامات را انقلاب بنامند.
* اختلاف گروه‌های مسلح، حتی درباره تعریف خلافت اسلامی
عجب انقلابی! که انقلابیون آن برای بازگرداندن خلافت می جنگند، آن ها می خواهند خلافت و اسلامی را حاکم کنند، که حتی خودشان هم بر سر چگونگی آن توافق ندارند به همین سبب یکدیگر را بر سر تعریف آن می کشند و سر می برند، در حالی که در بالای سرشان پرچم های الله اکبر در اهتزاز است و با شلیک هرگلوله توپ و تفنگ، فریاد الله اکبر سر می دهند. آن گاه کشتار دیوانه وار مردم را ادامه می دهند و همچنان در پی توهم ایجاد دولت می دوند، دولتی که تشکیل نخواهد شد و خلافتی که بازنخواهد گشت، زیرا هدف واقعی از سردادن این گونه شعارها تنها کشتار، ایجاد یأس و نومیدی در مردم، کوچاندن شهروندان، ایجاد فتنه های طائفه ای و رواج دادن ترس و وحشت در میان مردم است.
مردم سوریه می خواهند در سرزمین یکپارچه خود، زندگی طبیعی و با عزت داشته باشند، اما عناصر مسلح، امنیت و پایداری را از این کشور سلب کرده و در تلاش برای از هم گسستن جامعه و سربریدن طایفه های مختلف هستند و می خواهند همه درها را رو به آینده بسته، استبداد پیشه کنند و کنترل اندیشه و تفکر جامعه را به دست گیرند و بافت جامعه را از هم بگسلند و رویاهای مرم را به کابوس تبدیل کنند.
* درمان عناصر به اصطلاح مجاهد در بیمارستانهای دشمن صهیونیستی
چگونه می توان عناصر مسلح را مجاهد نامید، در حالی که این عناصر، در بیمارستان های دشمنی درمان می شوند که فلسطین را اشغال کرده است و شهرک نشینان این رژیم هر روز حرمت مسجد الاقصی را می شکنند و تلاش می کنند مسجد الاقصی را که یکی از مقدسات مسلمانان است ویران کنند تا معبد ادعایی خود را بر ویرانه های مسجد الاقصی ساخته و با تفکری نژادپرستانه، ایجاد دولت یهودی در فلسطین را دنبال کنند و در قلب و مرکز جهان عرب و علیرغم میل جوامع عربی و اسلامی، به اندیشه‌های نژادپرستانه خود جامه عمل بپوشانند.
* خدمت عناصر مسلح به رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی با درمان این عناصر جاهل و نادان در بیمارستان های خود، استفاده تبلیغاتی می کند و خود را رژیمی طرفدار آزادی و دموکراسی جلوه می دهد، در حالی که واقعیت دقیقا برخلاف این مساله است و اقدامات این رژیم در حق فلسطین و فلسطینی ها، بهترین گواه نژادپرستی و دموکراسی گریزی این رژیم است.
در واقع، توطئه رژیم صهیونیستی نه تنها برای سوریه بلکه برای همه کشورهایی که به عرصه بهار عربی شهرت یافتند و بر سرنوشت همه امت عربی فاش شده است. این توطئه به ویژه در فلسطین نمود پیدا کرده است به طوری که با مشغول کردن کشورهای عربی به بهار عربی، رژیم صهیونیستی به چپاول اراضی باقی مانده فلسطینی پرداخت و در منطقه اغوار در کرانه باختری رود اردن به غصب اراضی پرداخت تا در صورت تشکیل کشور فلسطین، این کشور هیچ مرزی با اردن نداشته باشد و فاقد استقلال باشد و در حد سرزمینی فاقد یکپارچگی باقی بماند.
* چرا اسیران فسلطینی از درمان محرومند
آیا کسانی که در بیمارستان های دشمن صهیونیست درمان می شوند، نمی دانند که اسیران فلسطینی از درمان محرومند و برخی از آنان از سرطان، بیماری های کلیوی، دیابت، فشار خون و دیگر بیماری ها رنج می برند و عدم رسیدگی بهداشتی و درمانی به اسیران و ممنوع کردن آنان از ملاقات خانواده و جامعه، فشاری مضاعف بر آنان تحمیل می کند.
آن چه در شبکه ماهواره ای المیادین دیدم و در صفحه های القدس العربی مطالعه کردم، به مثابه افشای توطئه ای است که جز خدمت به رژیم صهیونیستی هیچ کارایی ندارد و تنها هدف آن ویران کردن میهن، دولت، ارتش و جامعه سوریه است.
یکی از عناصر مسلحی که در بیمارستان نهاریا درمان شده بود، می گوید: اگر کسی به سوی تو دست یاری دراز کرد، دست او را گاز نگیر.. طرز تعامل ما با اسرائیل در آینده این گونه خواهد بود. (برگرفته از نامه زهیر اندرواس، چاپ شده در روزنامه القدس العربی).
* چه کسانی عناصر مسلح را به اراضی اشغالی می فرستند
در اینجا این سئوال مطرح می شود که چه کسانی در خصوص ارسال عناصر مسلح برای درمان در بیمارستان های رژیم صهیونیستی، مسئول هماهنگی با ارتش این رژیم هستند؟ آیا این گونه هماهنگی ها رسوا کننده طرح هدفمند انتقال به سوریه ای نیست که در آن پرچم اسرائیل در دمشق به اهتزاز در بیاید؟
شگفت زده نمی شوم اگر نظریه پردازان مخالف نظام سوری، دهان نگشایند و درمان عناصر مسلح در بیمارستان های دشمن صهیونیست را محکوم نکنند زیرا آنان به خوبی می دانند و مسائل را تحریف می کنند، آن ها از عناصر مسلح دستور می گیرند و به حمایت مالی از عناصر مسلح همت می کنند و از آن ها برای پیشبرد برنامه ها استفاده می کنند و آن ها را هیزم کوره ای می کنند که تنها هدف از ایجاد آن، سوزاندن تمام سوریه به منظور زمینه سازی آتش زدن بقیه کشورهای عربی و بستن راه به روی هرگونه قیام واقعی است زیرا هیچ قیامی جز با تفکر آزادی فلسطین و مبارزه با سلطه جویی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مبارزه با نیروهای واپسگرای عرب، نمی تواند قیامی واقعی باشد.

"رشاد أبو شاور"

پربیننده ترین خبرها