تونس ناآرام شد

تونس ناآرام شد
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 22:47

تظاهرات مردم تونس برای کناره گیری دولت، به تنش و درگیری در شش استان باجه، الکاف، سیدی بوزید، بنزرت، القصرین و منوبه منجر شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از تظاهرکنندگان در شهر الکاف، دفتر جنبش النهضه را در این شهر، به طور کامل آتش زدند. این اقدام، در جریان تظاهراتی در اعتراض به افزایش تروریسم در کشور صورت گرفت. معترضان تونسی جنبش النهضه را مسئول رشد تروریسم در کشورشان دانستند.
در این تظاهرات شمار زیادی از شهروندان از جمله جوانان و دانشجویان و حتی نیروهای امنیتی و پلیس حضور داشتند.
در استان باجه نیز معترضان پس از تشییع  پیکر یکی از نیروهای امنیتی که دیروز به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شد؛ به مقر جنبش النهضه حمله کردند.

مسئول رسانه ای دفتر النهضه در استان باجه تأکید کرد که در پی این حمله 5 نفر از هواداران این جنبش مجروح شدند.
"محمد المنصف المرزوقی" صبح امروز در نشست شورای عالی امنیت ملی در کاخ کارتاژ؛ اوضاع کشور و راه های برون رفت از بحران سیاسی حاکم بر تونس را بررسی کرد. در این نشست "علی العریض" نخست وزیر و مصطفی بن جعفر رئیس مجلس ملی موسسان نیز حضور داشتند.
المرزوقی روز چهارشنبه 23 اکتبر اعلام کرده بود که علی العریض نخست وزیر تونس، تاکید کرده که اصل استعفای دولت، اجتناب ناپذیر است، که پس از فراغت از تدوین قانون اساسی انجام خواهد شد.
المرزوقی با بیان این مطلب، از همه تونسی ها و جریان های سیاسی این کشور خواست تلاش های خود به صورت مسالمت آمیز و دموکراتیک پیگیری کنند، و در زمینه مقابله با تروریسم که به دنبال ایجاد هرج و مرج در کشور است، سهیم باشند.
از سوی دیگر جبهه نجات ملی (مخالف دولت تونس) مشارکت در گفت وگوی ملی را به حال تعلیق در آورد. این جبهه دلیل تعلیق حضور در این نشست ها را اظهارات نامشخص علی العریض نخست وزیر تونس در خصوص استعفای دولت اعلام کرد.
بر اساس نقشه راه ارائه شده، قرار است دولت طی 3 هفته آینده استفعا کند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها