شکست سنگین گروه‌های افراطی از کردهای سوریه

شکست سنگین گروه‌های افراطی از کردهای سوریه
شنبه 4 آبان 1392 - 11:06

کردهای سوریه، پس از سه روز درگیری با گروه های افراطی وابسته به القاعده، یک گذرگاه در مرز مشترک این کشور با عراق را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" اذعان کرد: نیروهای دفاع مردمی کردهای سوریه بامداد امروز شنبه پس از سه روز درگیری با گروههای افراطی وابسته به القاعده، کنترل گذرگاه مرزی "الیعربیه" در استان حسکه در مرز مشترک با عراق را به کنترل خود درآوردند.
به گفته این مرکز مخالف دولت سوریه، نیروهای کرد در این درگیری ها توانستند با شکست دادن عناصر گروه های "دولت اسلامی عراق و شام"، "جبهه النصره" و سایر گروههای مسلح، کنترل این گذرگاه را در اختیار بگیرند.
کردهای سوریه بامداد پنج شنبه گذشته عملیات خود را برای تصرف گذرگاه "الیعربیه" که از ماه مارس گذشته تحت کنترل گروههای افراطی بود آغاز کردند، و توانستند در دو روز گذشته سه روستا و تعدادی از مراکز نظامی واقع در اطراف این گذرگاه را به کنترل خود درآورند.
"دیده بان حقوق بشر سوریه" که مقر آن در لندن است، همچنین اعلام کرد: نیروهای کرد، روز جمعه وارد این شهرک شدند و درگیری ها تا امروز صبح ادامه داشته است که در آن شمار زیادی از نیروهای طرفین کشته شده اند.
"الیعربیه" به عنوان گذرگاه عبور افراد و سلاح به سوریه از اهمیت ویژه ای برای طرفین برخوردار است. زیرا از یک سو کردهای سوریه از آن به عنوان راهی برای رفت و آمد به منطقه کردستان عراق استفاده می کنند، و از سوی دیگر، گروههای افراطی آن را نقطه اتصالی با غرب عراق می دانند که افراطیون مرتبط با القاعده در آن منطقه از نفوذ گسترده ای برخوردارند.
در ماههای اخیر، بخش های گسترده ای از شمال و شمال شرق سوریه، به ویژه مناطق نزدیک مرزهای ترکیه و عراق، شاهد درگیری های شدیدی میان نیروهای دفاع مردمی کرد سوریه با گروههای افراطی و تکفیری وابسته به القاعده بوده است.

پربیننده ترین خبرها