بارزانی: کردهای سوریه در کشورشان مقاومت کنند

بارزانی: کردهای سوریه در کشورشان مقاومت کنند
جمعه 1 شهريور 1392 - 10:00

مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق از ساکنان مناطق کردنشین سوریه که از درگیری ها دور هستند خواست ضمن مقاومت در مقابل شرایط کنونی، برای تضمین دستیابی به حقوقشان در آینده از خروج از این کشور خودداری کننند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم "مسعود بارزانی" در پیامی خطاب به کردهای سوریه از آنها خواست تا سرزمین شان را ترک نکنند. زیرا این امر باعث به خطر افتادن حقوق مشروع کردها خواهد شد و به نفع کسانی خواهد بود که علیه آنها کمین کرده اند.
وی تأکید کرد: منطقه کردستان عراق خانه و پناهگاهی امن برای برادرانی است که مناطقشان مورد حمله قرار می گیرد یا در آن جنگ وجود دارد. اما کردهایی که در مناطقی دور از درگیری ها و در سرزمین آبا و اجدادی شان زندگی می کنند، باید در خانه و کاشانه شان بمانند و ما در زمینه نیازهای حیاتی شان به آنها کمک خواهیم کرد.
همزمان با اظهارات بارزانی، کمیته ناظر بر ورود آوارگان سوری به منطقه کردستان عراق از ادامه ورود آنها به این منطقه خبر داد و تأکید کرد، شمار آوارگانی که در مدت شش روز اخیر وارد شمال عراق شده اند به 37 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که مقامات منطقه کردستان عراق از اختصاص 25 میلیون دلار برای کمک به آوارگان کُرد سوریه خبر داده اند.
بارزانی سه شنبه گذشته به هزاران آواره سوری که در حال ورود به این منطقه از خاک عراق هستند قول داد حداکثر میزان کمک لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
از سوی دیگر کمیساریای آوارگان وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که از پنج شنبه گذشته تاکنون بیش از 30 هزار نفر وارد عراق شده اند و این امر به منزله بزرگترین موج خروج از کشور جنگ زده سوریه از زمان آغاز بحران در آن در بهار 2011 می باشد.
گروههای مسلح وابسته به القاعده، منطقه مرزی دو کشور عراق و سوریه را حلقه وصل خودشان با هم قطارانشان در عراق می دانند و از چند ماه پیش درگیری های خونینی را با نیروهای مردمی کرد سوریه آغاز کرده اند.

پربیننده ترین خبرها