القاعده در سوریه: با کردها بجنگید یا پول بپردازید !

القاعده در سوریه: با کردها بجنگید یا پول بپردازید !
جمعه 1 شهريور 1392 - 13:30

گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده، خانواده های شهر "تل ابیض" در استان "رقه" سوریه را وادار می کند تا یکی از پسرانشان را به "جهاد" با "نیروهای دفاع از کردها" بفرستند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ساکنان منطقه تل ابیض در شمال سوریه می گویند که گروهک تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" خانواده های این منطقه را مجبور کرده اند تا یکی از فرزندانشان را به جنگ با نیروهای دفاع از کردهای سوریه بفرستند، یا به جای آن 500 هزار لیره سوریه پرداخت نمایند.

"ابراهیم المسلم"، عضو شورای محلی تل ابیض در این باره گفت: عناصر گروهک مذکور از طریق بلندگوهای مساجد در بخش جنوب شرقی شهر برای "جهاد" علیه کردها فراخوان می دهند و به صراحت آنها را "کافر" می نامند.

"الشرق الاوسط" به نقل از این مقام محلی خاطرنشان کرد: به دنبال جدایی "ارتش آزاد" از گروه "دولت اسلامی عراق و شام" و مخالفت عناصر آن با بیعت با سرکرده این گروه، فراخوان های تکفیر کردهای سوریه و دعوت به "جهاد" علیه آنها افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد که گروههای افراطی هیچ گونه سازشی میان کردها و اعراب را قبول ندارند و این امر دلیل فراخوان های آنها برای جنگ با کردها را روشن می سازد.

ابراهیم المسلم، با اشاره به اینکه مردم تل ابیض از اقدام اخیر گروه "دولت اسلامی" خشمگین هستند خاطرنشان کرد: گروه مذکور ثروتمندان عرب در این منطقه را وادار به پرداخت مبالغ فراوانی کرده و اعلام نموده است در صورت عدم همکاری در این زمینه، آنها را از منازلشان اخراج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این گروه تروریستی یکی از شهروندان منطقه را وادار کرده است در مقابل عدم حضور در جنگ با کردهای سوریه، سه میلیون لیره سوریه پرداخت نماید.

این گزارشها حاکی است، گروه "دولت اسلامی عراق و شام" کنترل هشت روستا از توابع شهر تل ابیض را در اختیار دارد. این شهر که بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد، ترکیبی از قومیت های مختلف کرد، ترکمن، عرب و ارمنی است که کردها حدود 30 درصد از ساکنان آن را تشکیل می دهند.

با یورش عناصر مسلح و گروه های وابسته به القاعده به مناطق کرد نشین سوریه در مرز عراق و به ویژه ترکیه، شهروندان کرد سوریه یگانهایی را تحت عنوان "نیروهای دفاع از کردها" تشکیل دادند. نیروهای و احزاب فعال در این منطقه، خود را در چارچوب شورای ملی مخالفان خارج نشین سوریه تعریف نمی کنند و کردهای حاضر در این شورا را نماینده خود نمی دانند.

گروههای مسلح وابسته به القاعده، منطقه مرزی دو کشور عراق و سوریه را حلقه وصل خودشان با هم قطارانشان در عراق می دانند و از چند ماه پیش درگیری های خونینی را با نیروهای مردمی کرد سوریه آغاز کرده اند.

کمیساریای آوارگان وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که از پنج شنبه هفته گذشته تاکنون بیش از 30 هزار نفر وارد عراق شده اند و این امر به منزله بزرگترین موج خروج از کشور جنگ زده سوریه از زمان آغاز بحران در بهار 2011 می باشد.

 

پربیننده ترین خبرها