نخستین تصاویر از شهر صدد در سوریه

شنبه 4 آبان 1392 - 13:30

خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در عملیات پاکسازی شهر صدد در حومه جنوب شرقی "حمص" همراهی کرده گزارش داد، تروریست ها در این شهر از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

خانم "رؤی العلی" از شهر صدد گزارش داد: گروه های تروریستی در این منطقه از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و شهر صدد را مرکز استقرار عناصر خود در جنگ القلمون قرار داده بودند.
وی تاکید کرد: این تروریست ها همانهایی هستند که با ورود به شهر تاریخی و مسیحی نشین "معلولا" به اماکن مقدس مسیحیان در آنجا توهین کردند و این بار نیز وارد شهرک صدد شده بودند که در امتداد القلمون به سمت شمال قرار گرفته است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد حدود 2 هزار تروریست عضو جبهه النصره از سه محور و با پشتیبانی 30 خودروی حامل تیربار سنگین به شهر صدد حمله ور شده و بعد از اشغال این شهر، از 15 هزار ساکن آن به عنوان سپر انسانی استفاده کردند؛ بعضی از اهالی این شهر نیز توانستند بگریزند.
منابع نظامی در گفت و گو با خبرنگار العالم گفتند: هدف از اشغال صدد، استفاده از آن به عنوان محل تمرکز تروریست ها در جنگ القملون بوده است؛ جنگی که هم ارتش و هم تروریست ها برای آغاز آن خود را آماده می کنند.
ارتش سوریه نیز به نوبه خود در عملیات گسترده ای از چندین محور وارد شهرک شد و قسمت اعظم مناطق تحت اشغال تروریست ها را آزاد کرد.
یک منبع نظامی نیز اظهار داشت که، نیروهای ارتش سوریه در اقدامی فوری و در پاسخ به درخواست مردم صدد، بیشتر این شهر را پاکسازی کرده اند، و اهالی طی ساعات آینده به منازل خود بازخواهند گشت.
گفتنی است درگیری و تعقیب و گریز میان ارتش سوریه با تروریست ها در بخش های غربی و قسمت هایی از شمال شهر صدد ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها