برخورد نیروهای امنیتی سعودی با 6 زن راننده

برخورد نیروهای امنیتی سعودی با 6 زن راننده
يکشنبه 5 آبان 1392 - 10:01

با وجود انصراف بسیاری از فعالان زن از رانندگی در خیابانهای این کشور به دلیل هشدار وزارت کشور، پلیس عربستان دیروز تعدادی از بانوان این کشور را هنگام رانندگی متوقف کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی عربستان دیروز چند زن را متوقف کرد که با نادیده گرفتن ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور، در خیابانها رانندگی کردند.
سایت روزنامه "ایلاف" نوشت: در همین راستا پلیس ریاض اعلام کرد 6 زن را در حال رانندگی بازداشت کرده و با آن ها طبق دستورات وزارت کشور برخورد شده است.
سرهنگ زیاد الرقیطی، سخنگوی پلیس منطقه شرقی عربستان نیز گفت: 5 مورد تخلف در منطقه شرقی مشاهده شد که با متخلفان طبق دستورات برخورد شد.
2 زن نیز در حال رانندگی در شهر ساحلی جده متوقف شدند، که به گفته سخنگوی پلیس این شهر با آن ها نیز طبق دستورات ابلاغ شده برخورد شد.
در منطقه عسیر  هم یک زن در حال رانندگی متوقف شد.
کمپین "رانندگی زنان در 26 اکتبر" پیشتر طی فراخوانی از سوی فعالان زن برای مبارزه با ممنوعیت رانندگی زنان، از طریق شبکه های اجتماعی و اینترنت مطرح شد. اما دیروز در پی هشدار جدی وزارت کشور بسیاری از فعالان از این اقدام انصراف داده و تأکید کردند که فعالان زن قبل از این تاریخ رانندگی در خیابانها را آغاز کرده اند. آنها تأکید کردند که به تلاشهای خود برای احقاق حقوق زنان ادامه می دهند.
ولی برخی از  آن ها با نادیده گرفتن هشدار وزارت کشور عربستان سعودی، تصمیم به مشارکت در این کمپین گرفتند و فیلم های جدیدی از رانندگی زنان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

 

پربیننده ترین خبرها