چرایی گستاخی نتانیاهو از دیدگاه تحلیلگر عرب

چرایی گستاخی نتانیاهو از دیدگاه تحلیلگر عرب
دوشنبه 6 آبان 1392 - 10:51

العالم - تحلیلگر سیاسی عرب گفت: گستاخی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از فلسطینی ها خواسته است از حقوق ملی خود چشم پوشی کنند ناشی از ضعف کشورهای عربی است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " عبدالستار قاسم " خاطرنشان کرد: منظور نتانیاهو از چشم پوشی فلسطینی ها از حقوق ملی خود، چشم پوشی آنها از حق بازگشت آوارگان به سرزمین فلسطین است.

قاسم افزود: گستاخی نتانیاهو به علت برخوردار بودن او از قدرت سلاح است. ما فلسطینی ها و عربها ضعیف هستیم و او قدرتمند است و می تواند هرچه را مناسب بداند بر ما تحمیل کند و در عمل نیز شاهد همین مساله هستیم.

وی تصریح کرد: نتانیاهو به سیاست شهرک سازی در کرانه باختری ادامه می دهد و هیچ کس جلودار او نیست و این در حالی است که قدس هم همین وضع را دارد.

این تحلیلگر عرب که با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت وگو می کرد، افزود: اسرائیل اساسا بر توانایی های خود و توسعه این توانایی ها متکی است تا به هیچ کس نیاز نداشته باشد و به همین دلیل از منظر قدرت با فلسطینی ها حرف می زند.

وی گفت: متاسفانه در جهان کنونی، زور همچنان نقش اصلی را در تعیین روابط با دیگران ایفا می کند و نتانیاهو نیز از همین قاعده پیروی می کند.

پربیننده ترین خبرها