پایگاه تکفیری‌ها برای آموزش عناصر خارجی در یمن

پایگاه تکفیری‌ها برای آموزش عناصر خارجی در یمن
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 14:06

گروههای تکفیری در منطقه دماج در جنوب شرقی استان صعده پایگاه نظامی برای آموزش عناصر خارجی تشکیل داده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر تکفیری و خارجی در منطقه دماج در جنوب شرقی صعده و دیگر مناطق به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه شهروندان یمنی ادامه می دهند. گفته می شود در مراکز آموزشی تکفیری ها در منطقه دماج عناصر خارجی مسلح از بیش از 120 کشور جهان حضور دارند.

علاوه بر کشتار شهروندان یمنی، این گروه ها سعی دارند با اخلال در روند سیاسی کشور و برهم زدن گفتگوهای ملی، باعث نا امنی و بی ثباتی یمن شوند.

سایت یمنی "انصار الله" نوشت: این گروه های تکفیری با برخی از مراکز با نفوذ در این کشور مثل برخی تاجران و خاندان آل احمر( وابسته به رژیم سرنگون شده علی عبدالله صالح) ارتباطات و همکاری های گسترده ای دارند.

دامن زدن به اختلافات مذهبی، صدور فتواهای تکفیری، تظاهرات و سخنرانی های فتنه انگیزانه و دعوت به قتل مخالفان خود از دیگر راهبردهای تکفیری ها در یمن است.

پایگاه نظامی تکفیری ها در دماج در حال جمع کردن جنگجویان تکفیری از تعدادی از استان های یمن و همچنین خارج از این کشور و اعزام آنها به منطقه دماج و عمران و چند منطقه دیگر است.

این گروه های مسلح راه های اصلی منتهی به استان صعده را مسدود کرده و بیش از یک میلیون نفر را در استان صعده، حرف سفیان محاصره کرده اند که این اقدام باعث قحطی غذایی،دارویی، نبود سوخت و از بین رفتن بسیاری از محصولات کشاورزی شده است.

گروه های تکفیری روستاهای مجاور منطقه دماج را آماج حملات خمپاره ای و توپخانه ای قرار داده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها