جاسوسي آمریکا از کاربران ياهو و گوگل

جاسوسي آمریکا از  کاربران ياهو و گوگل
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 11:42

العالم - آژانس امنیت ملی آمریکا تمام اطلاعاتی را که از طریق فیبر نوری متصل بین یاهو و گوگل منتقل می شده است، رصد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه واشنگتن پست با طرح این موضوع از جاسوسی دولت آمریکا از اطلاعات صدها میلیون کاربر گوگل و یاهو پرده برداشت.

آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری یک سازمان اطلاعاتی انگلیسی با استفاده از برنامه ای به نام "ماسکیولار" تمامی اطلاعات منتقل شده از فیبرهای نوری گوگل و یاهو را رصد کرده است.

ماسکیولار مشابه برنامه "پریزم" است که ادوارد اسنودن پیمانکار فراری آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این افشا کرده بود.

آژانس امنیت ملی آمریکا با پریزم توانسته بود با اعمال فشار بر شرکت های رایانه ای، اطلاعات کاربران اینترنت در سراسر جهان را رصد کند.

بر اساس اسناد محرمانه ای که واشنگتن پست فاش کرده است ماسکیولاردر ژانویه سال 2013، 181 میلیون داده مربوط به ایمیل یا مکالمات تلفنی و ویدئویی کاربران سراسر جهان را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرارداده است.

شرکت یاهو به این افشاگری واکنش داده و گفته به آژانس امنیت ملی یا دیگر آژانس های اطلاعاتی آمریکا اجازه دسترسی به این مراکز را نداده است.

گوگل نیز ضمن برائت از دست داشتن در جاسوسی های دولت آمریکا اعلام کرده از شنیدن گستردگی فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا غافلگیر شده است.

ژنرال "کیث الکساندر" رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا موارد مطرح شده را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها