مشاور رئیس جمهوری مصر:

قرضاوی مبلغ کشتار و خونریزی است

قرضاوی مبلغ کشتار و خونریزی است
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 13:12

العالم - مشاور رسانه ای رئیس جمهوری موقت مصر، شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین را مبلغ کشتار و خونریزی نامید و از وی خواست به مواضع میانه گرای سابق خود بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد المسلمانی"، از قرضاوی خواست سر عقل آید و بار دیگر به مواضع معتدل پیشین خود بازگردد.

وی روز گذشته با انتشار مقاله ای تحت عنوان " پاییز مبلغ"  در خبرگزاری " خاورمیانه " مصر ، با تشویق شيخ به عذرخواهی و طلب بخشش از مواضع اخير خود تاکید کرد: شيخ یوسف قرضاوی به دشمن خود و کشورش تبدیل شده و اظهارات وی با آموزه های اسلام در تناقض است، چون مردم را به خشونت، دروغ، توهین به ارتش و دعا برای شکست آن تحریک می کند و به مبلغ کشتار و خونریزی تبدیل شده است.

المسلمانی اعتدال پیشین قرضاوی را ستود و در عین حال اظهار کرد : قرضاوی اکنون به باری بر دوش دین و دنیا تبدیل شده است.

مشاور رسانه ای رئیس جمهوری موقت مصر نوشت: شيخ یوسف قرضاوی که پیشتر در برابر تندروی و افراط گری ایستادگی می کرد، نوشته های پیشین خود را به فراموشی سپرد و در زمان حاضر تبدیل به یکی از دروغگویان درباره اوضاع حال و گذشته شده است.

احمد المسلمانی در مقاله خود همچنین آورده است: شيخ یوسف قرضاوی هنگام تبلیغات انتخاباتی رئيس جمهوری پیشین مصر(محمد مرسی)، دریافت رشوه انتخاباتی از سوی شهروندان را جایز خواند و از بالای منبر مسجد "عمر بن الخطاب" در شهر "الدوحه"، پایتخت قطر از آمریکا خواست به سوريه حمله نظامی کند و مردم را بر علیه ارتش مصر تحریک کرد، از مسلمانان خواست به جنگ با این ارتش بپردازند و مدعی شد که ارتش اسرائيل از نظر انسانیت، بهتر از ارتش مصر است.

به گفته احمد المسلمانی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که مصری الاصل و ساکن قطر می باشد، به مسئولان رژیم صهیونیستی اطمینان داده که نترسند و گمان نکنند که "جهاد" در سوريه پایان پذیرفته و با جنگ علیه این رژیم تکمیل خواهد شد، چرا که چنین چیزی واقعیت ندارد!

در ادامه این مقاله آمده است: یوسف قرضاوی پیشین برعكس یوسف قرضاوی کنونی است، در واقع یوسف قرضاوی اخلاق مدار از بین رفته و یوسف قرضاوی منفعت طلب جای آن را گرفته که به نابودی خود ادامه می دهد.

موضع گیری های اخیر قرضاوی با واکنش های شدیدی همراه شده است تا جایی که برخی خواستار سلب تابعیت مصری و لغو عضويت وی در هيئت علمای بزرگ این کشور (بالاترین هیئت دانشگاه الازهر) شدند، اما شیخ "احمد الطيب"، رئیس این دانشگاه ضمن مخالفت با این درخواست، تاکید کرده که نسبت به توهین های بنیانگذار اتحادیه جهانی علمای مسلمین به خود گذشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها