علمای الازهر خواستار محاکمه قرضاوی شدند

علمای الازهر خواستار محاکمه قرضاوی شدند
يکشنبه 7 مهر 1392 - 17:59

العالم - شورای علمای ارشد الازهر مصر، یوسف قرضاوی مفتی قطری - مصری را به خیانت و توطئه علیه دولت مصر متهم کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، علمای ارشد دانشگاه الازهر مصر، یوسف قرضاوی را به دلیل صدور فتواهایی در حمایت از اخوان المسلمین به خیانت متهم کرده و هشدار دادند صدور چنین فتواهایی می تواند تابعیت وی را سلب کند.

سایت الاهرام نوشت: برخی از علمای الازهر همچنین خواستار محاکمه قرضاوی شده اند.

اظهارات مداخله جویانه و تحریک آمیز قرضاوی در باره مصر به بهانه حمایت از محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده و گروه اخوان المسلمین همچنان ادامه دارد. فتواهای قرضاوی، انتقادات شدید علمای الازهر را به همراه داشته است و بسیاری وی را به فتنه انگیزی علیه دولت، ارتش و پلیس مصر متهم می کنند.

"عباس شومان" دبیرکل هیات علمای ارشد الازهر فتواهای قرضاوی و از جمله آنها درخواست برای مداخله غرب در امور مصر را اظهارات «بیمارگونه» وی توصیف کرد و از قرضاوی به سختی انتقاد کرد.

شومان می گوید تاکنون بسیاری از علمای ارشد الازهر خواستار اخراج قرضاوی شده اند، اما احمد الطیب شیخ ارشد الازهر با این درخواست ها مخالفت کرده است.

از سوی دیگر قرضاوی نیز الازهر را مورد حمله قرار داده و احمد الطیب شیخ ارشد این دانشگاه را به حمایت از «کودتای نظامی» علیه مرسی متهم کرده است.

محمد مرسی در پی تشدید اعتراضات مردمی علیه وی در سوم جولای سال جاری به دست فرماندهان ارشد ارتش مصر از ریاست جمهوری برکنار شد. ناآرامی های سیاسی پس از خلع مرسی از قدرت صدها کشته برجا گذاشت و این اعتراضات به انحلال اخوان المسلمین منجر شد.

قرضاوی که در قطر اقامت دارد بارها فتوی داده که مرسی باید به قدرت بازگردد.

قرضاوی همچنین به دلیل حمایت از جریانهای افراطی در منطقه و به ویژه گروه های مسلح در سوریه به پدر معنوی این گروه ها تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها