اعتراف آمریکا به اختلافات شدید مخالفان سوری

اعتراف آمریکا به اختلافات شدید مخالفان سوری
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 23:08

سفیر آمریکا در دمشق از تماس های خود با مخالفان نظام سوری برای پیشبرد امور به سمت حل و فصل بحران سیاسی سوریه و در عین حال از اختلافات شدید میان گروه های مخالف افراطی و میانه رو خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فورد" در جلسه ای با هدف بررسی موضوع سوریه که روز پنج شنبه درکنگره آمریکا برگزار شد، گفت که در ماه اکتبر درحال رفت و آمد میان واشنگتن و خاورمیانه بوده تا حمایت مخالفان میانه روی سوری را جلب کند و مسیر را برای پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران سوریه هموار سازد.
فورد با بیان اینکه نظام و مخالفان سوری درحال حاضر قادر به دستیابی به نتیجه ای برای حل بحران سوریه نیستند ، افزود:" به همین دلیل آمریکا تلاش می کند تا با روسیه و سازمان ملل به راه حل سیاسی برای بحران سوریه دست پیدا کند".
وی اظهار داشت: یازده کشور با تشکیل جلسه در لندن بر لزوم اجرای بیانیه " ژنو 1 " به توافق رسیدند و این کشورها با روسیه و آمریکا به این نتیجه رسیدند که نشست ژنو باید منجر به تشکیل دولت انتقالی طبق توافق نظام سوریه و مخالفان شود.

سفیر آمریکا در دمشق افزود: توافق در سوریه، همان راه حل سیاسی است که اغلب سوری ها و همه کسانی که از مخالفان و نظام سوریه حمایت می کنند ، خواهان آن هستند.
فورد به توافق آمریکایی ها با همه کشورهای مزبور درباره حق معارضان در اعتراض به جزئیات اشاره کرد و گفت: شاید این مساله غیرمعقول باشد که هر کدام از گروه های مخالف بشار اسد را بپذیرند ، از این رو ، مخالفان باید راهکار معقولی را در مذاکرات مطرح کنند.
وی اظهار داشت همه کسانی که از نظام سوریه حمایت می کنند ، ممکن است که بشار اسد را نخواهند ، اما شاید به دنبال جایگزینی معقول باشند که مخالفان او را مطرح کنند، اما انتخاب جایگزین معقول به علت رقابت شدید میان افراطی ها و میانه روها دشوار است.
فورد تاکید کرد آمریکا باید به منادیان صلح و تسامح که درعین حال نظام سوریه و افراط گری را قبول ندارند، کمک کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها