ابراهیمی: ژنو 2 بدون مخالفان برگزار نمی شود

ابراهیمی:  ژنو 2 بدون مخالفان برگزار نمی شود
جمعه 10 آبان 1392 - 12:04

العالم - اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد به سوریه امروز (جمعه) در پایان سفر خود به این کشور گفت : کنفرانس ژنو 2 در صورت امتناع مخالفان سوری از مشارکت در آن ، برگزار نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ابراهیمی در کنفرانسی خبری پیش از ترک دمشق گفت: من معتقدم که اگر مخالفان از مشارکت در کنفرانس ژنو 2 امتناع کنند ، این کنفرانس برگزار نخواهد شد.

ابراهیمی که روز دوشنبه این هفته وارد دمشق شده بود، افزود : حضور مخالفان در کنفرانس ژنو 2  که روز 23 نوامبر برگزار خواهد شد ، ضروری و مهم است.

فرستاده اتحادیه عرب و سازمان ملل با اعلام موافقت دولت دمشق برای مشارکت در این کنفرانس گفت : کشورها و سازمان های منطقه ای و بین المللی و طرف های سوری برای شرکت در این کنفرانس دعوت خواهند شد؛ ولی مخالفان هنوز درپی تعیین هیأتی برای نمایندگی خود در این کنفرانس هستند.

مخالفان سوری بر لزوم کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت اصرار می کنند؛ ولی نظام دمشق اعلام می کند که فقط مردم این کشور می توانند از طریق انتخابات آینده سیاسی کشورشان را تعیین کنند.

درچنین شرایطی گروههای مسلح تروریستی سوریه همچنان به اقدامات تروریستی خود در مناطق مختلف کشور دست می زنند و نظامیان سوری به پیشروی در مواضع تروریست ها و از میان برداشتن آنها ادامه می دهند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها