ورود رزمناو موشک انداز روسی به دریای مدیترانه

ورود رزمناو موشک انداز روسی به دریای مدیترانه
شنبه 11 آبان 1392 - 19:23

العالم - نیروی دریایی روسیه، اعلام کرد که مهم ترین رزمناو جنگی این کشور از طریق تنگه جبل الطارق وارد دریای مدیترانه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فادیم  سیرگا" سخنگوی نیروی دریایی روسیه به خبرنگاران گفت: این رزمناو به دستور وزارت دفاع روسیه و به منظور حضور واحدهای نیروی دریایی روسیه در مناطق مهم جهان، وارد آب های مدیترانه شده است.

به گفته سیرگا ماموریت رزمناو پتروس بزرگ، چندین ماه به طول خواهد انجامید، بدون اینکه زمان دقیق پایان ماموریت مشخص شده باشد. 

بر پایه این گزارش، رزمناو موشک انداز "  پتروس بزرگ " ، رزمناو جنگی موشک انداز است که با انرژی اتمی کار می کند و در تاریخ 22 اکتبر 2013، پایگاه اصلی خود در شهر سوروموسک واقع در شمال روسیه را ترک و پس از پیمودن 3.2 هزار مایل به سمت دریای مدیترانه، از میان چندین توفان دریایی به سلامت گذشت.

"سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه، پیش از این بر ضرورت حضور مداوم واحدهایی از نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه تاکید کرده بود.

روسیه در ماه مارس گذشته، چند واحد از ناوگان خود در اقیانوس آرام را به دستور وزیر دفاع این کشور، به دریای مدیترانه اعزام کرد.

در زمان حاضر، واحدهایی از نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام و ناوگان شمال، ناوگان دریای بالتیک و ناوگان دریای سیاه در دریای مدیترانه به سر می برند.

آدمیرال "ویکتور چرکوف" فرمانده نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که ماموریت واحدهای دریایی روسیه در دریای مدیترانه، مقابله با هرگونه خطری است که مرزها و امنیت روسیه را تهدید می کند.

26

پربیننده ترین خبرها