فعال سیاسی یمنی مطرح کرد:

آمریکا، فرانسه و لیبی عامل ناامنی در یمن

آمریکا، فرانسه و لیبی عامل ناامنی در یمن
شنبه 11 آبان 1392 - 19:26

العالم - عضو شورای سیاسی انصارالله یمن، گفت: بوجود آورندگان ناامنی منطقه دماج، عناصر وابسته به آمریکا، فرانسه، سنگال، سومالی، لیبی و برخی کشورهای دیگر هستند.

"ضیف الله الشامی" شامگاه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم، ضمن هشدار در مورد افزایش شمار تکفیری ها در منطقه دماج تاکید کرد: کمیته ریاست جمهوری که برای پایان منازعات در دماج تشکیل شده در صورتی که توسط اراده ملی و نه خارجی اداره شود، موفق خواهد بود.

وی افزود: کمیته ریاست جمهوری اگر از اراده سیاسی قدرتمند برخوردار و قصد واقعی برای تسلط بر اوضاع داشته باشد، خواهد توانست درگیری ها را متوقف کند اما اگر قرار باشد با تصمیمات خارجی ها و به دور از واقعیت امروز صعده اداره شود به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

وی افزود: استان صعده بیش از یک ماه است که تحت محاصره تکفیری ها قرار دارد و و شبه نظامیان و گروهک "الاولاد الاحمر" که با هدف فتنه انگیزی از سوی عربستان، قطر و آمریکا حمایت می شوند از مسافران راهزنی و سلب آسایش می کنند.

الشامی اظهار داشت: "عبدربه منصور هادی" روز جمعه (دیروز) تصمیم گرفت که یک کمیته برای حل منازعات در دماج تشکیل دهد اما برخی طرف ها که پایان جنگ به نفعشان نیست سعی می کنند به قیمت خون هایی که بر زمین می ریزد به حیات خویش ادامه دهند.

وی ادامه داد: حسین الاحمر یکی از همان هایی است که به درگیری ها دامن می زند و وی کسی است که مسئولیت انفجار شب گذشته منطقه وادی دمان در جاده صنعا به صعده را به عهده گرفته است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن، افزود: گروه الاحمر سعی دارد جبهه جدیدی در جاده صنعا بگشاید از این رو اقدام به تیراندازی بی هدف به سوی شهروندان و عابران و تعرض به مسافران می کند و با اقدامات خود سعی دارد تا تلاش های کمیته ریاست جمهوری برای پایان دادن به بحران منطقه دماج را بی اثر کند.

الشامی اظهار داشت: سلفی ها و تکفیری های بیگانه ای که در دماج حضور دارند اوضاع داخلی این منطقه را به دست گرفته اند و در مقابل یمنی های ساکن این منطقه به هیچ وجه خواهان جنگ افروزی در دماج نیستند.

وی افزود: این بیگانگان به شهروندان دماج حمله کرده و خانه های افرادی را که نسل های متمادی در این منطقه ساکن بوده اند، ویران می کنند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن، آرامش در دماج را نسبی دانست و گفت: تکفیری ها به حملات خمپاره ای خود در روستاهای اطراف دماج ادامه می دهند و موجب بر هم خوردن آرامش این منطقه می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها