گزارش العالم از آمادگی ارتش سوریه برای عملیاتی مهم

يکشنبه 12 آبان 1392 - 11:22

نیروهای ارتش سوریه خود را برای عملیاتی گسترده ضد عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در محور "جوبر – قابون- در اطراف پایتخت این کشور آماده می کنند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شکبه العالم روز یکشنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه بمباران مواضع عناصر مسلح در شمال قابون و محاصره آنها را آغاز کرده اند.
نیروهای ارتش همچنین با حمایت از کارخانه ها و تأسیسات صنعتی در این شهر، در حال پاکسازی مناطق از وجود گروه های مسلح هستند.

خبرنگار العالم گفت: ارتش در حال ايجاد خطوط تماس جديد در محور جوبر- قابون است، و به گفته منابع نظامي ارتش به منظور اجراي عمليات گسترده، محل تجمع تروريست ها را هدف حمله قرار داده است.
يكي از نيروهاي ارتش سوريه كه در عمليات ارتش شركت دارد به خبرنگار العالم گفت: اكنون ارتش به صورت تاكتيكي و به منظور آغاز عمليات اصلي در بخش صنعتي شهر، اهداف تروريست ها را هدف قرار مي دهد.
يكي ديگر از نظاميان ارتش سوريه به خبرنگار العالم گفت: اماکن تجمع و مخفيگاه هاي گروه هاي تروريستي زير آتش ما قرار دارد و شمار زيادي از آنها را كه بيشترشان اتباع كشورهاي مختلف عربي بودند به هلاكت رسيدند. به خواست خدا طي ساعت هاي آينده منطقه به طور كامل تا رود «تورا»  پاكسازي خواهد شد.
محور جوبر-  قابون در حومه دمشق از خطرناك ترين محورهاي اطراف دمشق به شمار مي رود و دو طرف در اطراف ساختمان هاي منطقه و با چند متر فاصله با يكديگر در حال رويارويي هستند.
ماموريت ارتش در اين منطقه علاوه بر پاكسازي منطقه از حضور گروه هاي مسلح، حمايت و دفاع از كارخانه ها و تاسيسات صنعتي است.
يكي از مسئولان كارخانه هاي موجود در اين منطقه در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: در اين منطقه سيلندرهاي حرارت مركزي ساخته مي شود، و خدا را سپاس كه جوانان از منطقه حفاظت مي كنند، و ما در امنيت در حال تردد هستيم.
ارتش سوريه تاكيد كرد كه گروه هاي مسلح را در اين منطقه به شدت سركوب خواهد كرد.
FF-03-22:3

پربیننده ترین خبرها