هشدار شدید سوریه مبنی بر عدم حضور در ژنو2

هشدار شدید سوریه مبنی بر عدم حضور در ژنو2
سه شنبه 14 آبان 1392 - 08:59

دولت سوریه می گوید که اگر در نشست ژنو2 قرار است برای کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور این کشور از قدرت فشاری وارد شود، دمشق ترجیح می دهد در این نشست حضور نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در سخنانی که به صورت تلفنی از تلویزیون رسمی این کشور منتشر شد، تاکید کرد: به ژنو برای تسلیم قدرت نمی رویم اگر برخی مانند فیصل و دیگر دشمنان خارجی چنین فکری می کنند، بشار اسد همچنان رئیس جمهور کشور است.

در ادامه این سخنان که در واکنش به کنفرانس خبری سعود الفیصل و جان کری در ریاض ایراد شده آمده است: سعود الفیصل که باید از او به عنوان ناکام بزرگ نام ببریم، همچنان سیاست های به بن بست خورده آل سعود را ادامه می دهد و دلیل آن نیز چیزی نیست جز کمی تجربه سیاسی که سیاست خارجی عربستان را مدام به بن بست و شکست می برد.

وی در ادامه با اشاره به خیال پردازی وزیر خارجه سعودی در مورد اینکه آل سعود فکر می کند می تواند سرنوشت مردم سوریه و آینده این کشور را رقم بزند، گفت: این نکته بر کسی پوشیده نیست که  رفتار سعود الفیصل پژواک سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه است.

عمران الزعبی همچنین با تاکید بر این مساله که سوریه عبارت از دولت و نظام این کشور نیست بلکه شامل مردمی است که خود آینده سیاسی شان را رقم خواهند زد، یادآور شد: عربستان سعودی بهتر است سیاست های تروریستی خود را در قبال عراق، سوریه، لبنان، الجزایر، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی پایان دهد و فیصل شاخه سیاسی این تروریسم را علیه کشورهای اسلامی بر عهده دارد.

 

پربیننده ترین خبرها