گزارش العالم از ابعاد جدید دخالت عربستان در سوریه

گزارش العالم از ابعاد جدید دخالت عربستان در سوریه
شنبه 13 مهر 1392 - 22:45

دمشق، العالم - مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه فاش کرد که عربستان هر گروهک تروریستی حاضر در سوریه را که از دستوراتش سرپیچی کند، تضعیف می کند.

حسین مرتضی گفت: عربستان از طریق اقدامات امنیتی هر گروهکی را که ملتزم و متعهد به تصمیمات سعودی ها نباشد توسط سایر گروهک ها تضعیف می کند؛ مثلا تکفیری ها توانستند بدون تعرض به پایگاهها و اعضای "لشکر توحید" که نیروی ضربتی دستگاه اطلاعاتی ترکیه به شمار می آمد، آن را از صحنه سوریه به در کنند.

مدیر دفتر العالم در دمشق، همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه در مقابله با تروریست ها (در ماه های اخیر) دستاوردهای مهمی داشته که در سایه قدرت و برتری نیروهای اطلاعاتی و کسب اطلاعات دقیق بوده که به ارتش رسیده است.

 مرتضی افزود: مهمترین اتفاق در این دستاوردها بازپس گیری جاده راهبردی خناصر- حلب بود که مقدمه ای برای آغاز پاکسازی حومه جنوبی و غربی حلب تا مرزهای ترکیه به شمار می آید.
این دستاورد با کمین "جسرالشغور" همزمان شد که طی آن گروهک های تروریستی به قطع ارتباط با 150 تن از اعضای خود اعتراف کردند که همگی یا به هلاکت رسیده و یا دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: در ریف لاذقیه هم اجتماع سران موسوم به ارتش آزاد هدف قرار گرفتند که در اثر آن تعدادی از افسران این گروه کشته شدند. در حمص نیز یکی از فرماندهان بارز گروهک های مسلح و مغز متفکر گردان های باباعمرو به نام "علی طرون" به هلاکت رسید.

در درعا نیز "محمد موسی الزغبی" فرمانده میدانی لشکر یرموک و در بخش غربی آن فرمانده جبهه النصره و فرمانده گردان "الاقتحام" وابسته به جبهه النصره به هلاکت رسیده اند.
به گفته مرتضی، اخیرا تکفیری ها توانستند قدرت را از دست نیروهای ضربتی سازمان اطلاعات ترکیه در شمال سوریه موسوم به "لشکر توحید" خارج کنند بدون آن که متعرض اعضای این گروه و یا پایگاههای متعلق به آنان شوند.

وی افزود: سازمان اطلاعات عربستان اکنون نیز برای تضعیف ارتش آزاد تلاش می کند زیرا معتقد است برخی از فرماندهان این گروه اطلاعات مربوط به اجتماعات و تحرکات فرماندهان گروهک های مسلح را در اختیار ارتش سوریه قرار داده اند و همین اطلاعات به ارتش کمک کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها