موج بازداشت کارگران خارجی درعربستان

موج بازداشت کارگران خارجی درعربستان
سه شنبه 14 آبان 1392 - 16:11

العالم - نیروهای امنیتی سعودی هزاران کارگر خارجی فاقد مجوز اقامت و کار را پس از پایان مهلت زمانی که دیروز اعلام شده بود، بازداشت کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی سعودی پس از پایان مهلت زمانی که هفت ماه پیش اعلام شده بود، و بر اساس آن به کارگران فاقد مجوز اقامت و کار مهلت داده شده بود تکلیف خود را تعیین کنند، بازداشتها را آغاز کردند.

همزمان با آغاز دستگیری کارگران فاقد مجوز، بیشتر ساختمانها در مکانهای مختلف خالی از نیروی کار بود و تردد در منطقه پایین شهر ریاض یعنی منطقه بطحا نیز کاهش یافته بود.

نواف بوق سخنگوی رسانه ای در شهر جده گفت: دست کم 4 هزار مرد و زن فاقد مجوز بازداشت شده اند.

شماری از کارگران اندونزیایی نیز در خیابان فلسطین در شهر جده برای اعتراض به عملکرد کنسولگری کشورشان در انجام دادن کارهای مربوط به ترک عربستان در مقابل این کنسولگری تجمع کردند.

برخی مدارس خصوصی در جده و ریاض دیروز تعطیل شدند؛ اما امروز باز بودند زیرا وزارت کار اعلام کرد مدارس تا زمان پایان ترم اول یعنی حدود دو ماه دیگر مستثنی شده اند.

بیشتر کارگران فاقد مجوز از کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه از  هند ، بنگلادش ، پاکستان ،فیلیپین ، یمن و مصر هستند.

خبرگزاری فرانسه از ریاض خاطرنشان کرد که اخراج کارگران فاقد مجوز اقامت، از ابتدای سال کنونی آغاز شده و حدود 200هزارنفر را در سه ماهه اول امسال شامل شده است.

پادشاه عربستان اواخر آوریل گذشته سه ماه مهلت داد و سپس چهار ماه دیگر تمدید شد و این مهلت دیروز (دوشنبه) پایان یافت.

مجازات کارگران فاقد مجوز تا دو سال زندان و پرداخت 100هزار ریال معادل 72هزار دلار آمریکاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها