ارزیابی ظریف از نتیجه مذاکره با وزیرخارجه فرانسه

ارزیابی ظریف از نتیجه مذاکره با وزیرخارجه فرانسه
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 13:45

العالم - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ، نتایج مذاکرات دو جانبه با همتای فرانسوی خود را مفید ارزیابی کرد و آن را زمینه ای برای تفاهم بیشتر دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم ، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در گزارش فیس بوکی خود نوشت :  كه در 6-7 سال گذشته هيچ ملاقاتي در پاريس ميان دو وزير خارجه ایران و فرانسه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه این چهارمین بار است که  ظرف دو ماه گذشته با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دیدار داشته است، افزود: سه موضوع هسته اي، سوريه و روابط دوجانبه دراین دیدارمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت وبحث ها جدي، محترمانه، كارشناسي و بسيار مفيد بود.

ظریف گفت :  با توجه به مواضع نسبتا تند وزير خارجه فرانسه، فكر مي كنم زمينه براي تفاهم بيشتر فراهم شد. در برخي موضوعات دوجانبه هم به راهكارهاي عملي رسيديم.

وزیرامور خارجه ایران همچنین با اشاره به سخنرانی روز چهارشنبه  خود درکنفرانس عمومی یونسکو در پاریس، نوشت: سخنانم درمورد ضرورت شناسايي نقش فرهنگ براي ايجاد فضاي انساني در دست يابي به توسعه پايدار بود كه در اين بحث با اشاره به صحبت رييس جمهور كاستاريكا، در باره اينكه جنگ و استفاده از خشونت و زور نه تنها غيرعادلانه و غيرقانوني است بلكه بي فايده و ناكارآمد هم هست اشاره اي داشتم. همچنين با اشاره به سوء استفاده افراطيون از فرهنگ به عنوان ابزاري براي توجيه نفرت و خشونت، به ضرورت گفتگو، هم افزايي و تعاون فرهنگي تاكيد كردم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها