مذاکرات ژنو؛ از پیشرفت گفت وگو تا کارشکنی فرانسه

مذاکرات ژنو؛ از پیشرفت گفت وگو تا کارشکنی فرانسه
شنبه 18 آبان 1392 - 21:06

ژنو (العالم) ـ خبرنگار شبکه العالم در ژنو با اشاره به کارشکنی فرانسه در روند مذاکرات در باره پرونده هسته ای ایران ، گزارش کرد که وزیر امور خارجه کشورمان دستیابی به توافق در باره بیانیه مشترک در مذاکرات امشب با 5+1 را بعید می داند.

"نوید بهروز" خبرنگار اعزامی شبکه العالم به ژنو، محل مذاکرات هسته ای کشورهای 1+5 با ایران اظهار کرد: شامگاه امروز (شنبه) دور دوم مذاکرات برگزار خواهد شد و "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران پس از دور اول مذاکرات سه جانبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول پشیسیاست خارجی اتحادیه اروپا، با وجود تأکید بر پیشرفت در گفتگوها، دستیابی به توافق درباره متن بیانیه مشترک را طی امشب بعید دانست.

خبرنگار العالم تأکید کرد: این نشست، کاملا سرنوشت ساز است و با توجه به حضور و جایگاه امریکا در این مذاکرات و در مجموعه 1+5، نشست کنونی، سرنوشت روند مذاکرات سه روزه اخیر را تعیین خواهد کرد.

خبرنگار العالم به اختلاف نظر نمایندگان کشورهای 1+5 در باره متن توافق با ایران اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه فرانسه به شکل سازنده ای در این مذاکرات عمل نکرد.

وی خاطرنشان کرد: لوران فابیوس تلاش کرد تا این مذاکرات را تخریب نمایند و فرانسه درباره تلاش برای خودداری از به رسمیت شناختن حق ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم، موضع سرسختانه تری دارد.

بهروز گفت: وزرای امور خارجه آلمان و انگلیس از متن توافقنامه استقبال کردند؛ اما وزیر امور خارجه امریکا، درباره متن مذکور نقطه نظراتی داشت.

خبرنگار العالم همچنین گزارش کرد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با سرگئی لاوروف همتای روس و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نشست سه جانبه ای برگزار کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها