نتایج مذاکرات ایران و 1+5 از نظر کارشناس لبنانی

نتایج مذاکرات ایران و 1+5 از نظر کارشناس لبنانی
پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 21:37

استاد روابط بین الملل در دانشگاه های لبنان، مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 را آکنده از نشانه های مثبتی دانست و تأکید کرد که این مذاکرات غرب را به کنار گذاشتن کارشکنی ضد ایران وادار خواهد کرد .

"نزیه منصور" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: همه تلاش های غرب اعم از تحریم های ناحقی که ضد ملت ایران تحمیل کرد شکست خورد، و اکنون این غرب است که به دنبال راهی برای برون رفت از بحرانی است که خود آن را ایجاد کردند.
وی افزود: این شرایط، زمانی برای غرب حیاتی تر به نظر می رسد که توجه داشته باشیم، اوضاع خاورمیانه به هم ریخته و پرونده های متعددی در خاورمیانه شکل گرفته که غرب نیازمند بستن آن ها و پایان دادن به تاثیرات منفی آن ها بر اقتصاد و روابط بین المللی شرق و غرب است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه های لبنان، با تاکید بر این که مذاکرات جدید میان ایران و غرب نیازمند فرصت بیشتری است، خاطر نشان کرد: نمی توان گفت که همه گره ها باز شده، با این حال باید گفت ایران و غرب در مسیر درستی قرار گرفته اند که هزار مایل مسافت دارد.

وی همچنین گشایش حاصل شده در روابط ایران و انگلیس را نشانه ای مثبت ارزیابی و در عین حال خاطرنشان کرد: باید منتظر گشایش بیشتری در روابط ایران با سایر کشورها بود و همه این ها منوط به برطرف شدن تحریم های تحمیل شده بر ایران است، باید دید که این تحریم ها چگونه و به چه شیوه ای برطرف می شوند و آیا اقدامی واقعی در این مجال صورت می گیرد؟
نزیه منصور درباره موضع گیری رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات ایران و 1+5 نیز اظهار داشت: رژیم صهیونیستی سعی می کند غرب و به ویژه آمریکا را در این خصوص تحت فشار قرار دهد زیرا هرگونه گشایش در روابط ایران و آمریکا بر تمام جهان تاثیر خواهد داشت.
وی افزود: رژیم صهیونیستی همواره در تلاش است تا روابط ایران و غرب در وضعیت تنش باقی بماند تا زمینه بهره برداری این رژیم از این تنش ها فراهم باشد، به همین سبب هرگاه گشایشی در روابط ایران و غرب حاصل می شود، رژیم صهیونیستی در منطقه عربی که اطرافش را فراگرفته است، محصور و محدود می ماند.
نزیه منصور تاکید کرد که غرب نمی تواند به تایید مطلق رژیم صهیونیستی پایبند بماند، زیرا گشایش در پرونده هسته ای ایران، سبب خواهد شد انگشت اتهام همه کشورها به سمت رژیم صهیونیستی گرفته شود، زیرا این رژیم دلیل اصلی اکثر مشکلات و مصیبت های خاورمیانه است.

مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در چهار دور و طی روز های سه شنبه و چهارشنبه(23 و 24 مهرماه) در ژنو برگزار شد. 

17-10:33
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها