پاسخ مستند وفاق به دروغ پردازی وزیر خارجه بحرین

پاسخ مستند وفاق به دروغ پردازی وزیر خارجه بحرین
يکشنبه 19 آبان 1392 - 11:44

عضو ارشد جمعیت وفاق بحرین با ارائه آمار مستند به ادعای وزیر امور خارجه این کشور که گفته بود شیعیان بحرین از همه حقوق خویش برخوردارند، پاسخ داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالجلیل خلیل" در صفحه تویتر خود نوشت: تبعیض طایفه ای، سیاستی هدفمند در بحرین بوده و در اکثر وزارتخانه های این کشور فراگیر شده است.
رئیس فراکسیون سابق وفاق در پارلمان بحرین "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر  امور خارجه این کشور را این گونه مورد خطاب قرار داد: اگر قبول ندارید بیایید از وزارتخانه خودتان شروع کنیم.
وزارت امور خارجه 33 رئیس نمایندگی دیپلماتیک دارد که از میان آنها فقط 4 نفر شیعه اند: 3 سفیر( در چین، ژاپن و روسیه) و یک کنسول در نجف اشرف.
این وزارتخانه 3 قائم مقام و 2 معاون قائم مقام دارد . تنها یکی از قائم مقام ها شیعه است و هیچ یک از معاونان شیعه نیستند.
وزارت امور خارجه 10 اداره [کل] نیز دارد که فقط رئیس 2 اداره شیعه هستند.
عضو ارشد وفاق خطاب به وزیر خارجه بحرین تاکید کرد: در دفتر شما، دفاتر قائم مقام ها، دفتر وزیر مشاور، اداره احکام، اداره شورای همکاری و سفارتخانه ها تعداد شیعیان صفر است.
رئیس فراکسیون سابق وفاق آمار کلی شیعیان در وزارت امور خارجه بحرین را  10 درصد اعلام کرد و به طرح این سوال پرداخت که آیا در میان شهروندان شیعه افراد شایسته ای پیدا نمی شوند که نماینده دیپلماسی بحرین شوند.
وی افزود: آقای وزیر از میان 29 وزیر در دولت، 6 نفر شیعه هستند و از میان 29 معاون وزیر 3 نفر. آمار شیعیان در دولت 15 درصد و در دستگاه قضایی 12 درصد است. آقای وزیر از میان رؤسای 21 گانه سازمان ها و شرکت های دولتی فقط 2 نفر شیعه اند (10 درصد) و در انتصاب های دولتی در پست های رده بالا از 14 فوریه 2011 تاکنون سهم شیعیان 15 درصد بوده است. (71 از مجموع 477 نفر)
عضو ارشد جمعیت وفاق بحرین آنگاه گفت: آیا این آمار بیانگر تبعیض نیست؟ آیا این کشور نیازمند اصلاح واقعی بر پایه برابری و عدالت نیست؟
شایان ذکر است که شیعیان اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها