عضو شورای مرکزی جمعیت وفاق تشریح کرد:

دلیل حمله رژیم بحرین به عزاداران حسینی

دلیل حمله رژیم بحرین به عزاداران حسینی
جمعه 17 آبان 1392 - 22:00

رئیس شورای مرکزی جمعیت الوفاق بحرین، دلیل حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به مراسم عزاداری شیعیان در این کشور را روی آوردن جریان افراطی رژیم به افزایش تنش های فرقه ای و حمله به شیعیان دانست و تأکید کرد: مخالفان بحرینی گرفتار دام فتنه مذهبی نخواهند شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "جمیل کاظم" رئیس شورای مرکزی جمعیت وفاق بحرین تأکید کرد: همزمان با قدرت گرفتن جریان های تکفیری در منطقه، چالش ها افزایش می یابد و برخی از طرف های منطقه ای تلاش می کنند تا نیروهای تاریک اندیش وابسته به خود را مدیریت نمایند که این طرف ها، از نظر مالی، رسانه ای و لجستیکی به گروههای تکفیری کمک می کنند.
کاظم در گفت و گو با المنار لبنان افزود: قدرت گرفتن جریان های تکفیری بر عراق و لبنان، تأثیر خواهد گذاشت و اثر آن بر وضعیت بحرین نیز نمایان خواهد بود. زیرا برخی از قدرت های منطقه ای افزایش فتنه مذهبی در منطقه را دستور کار قرار داده اند تا اختلافات سیاسی داخل کشورها را به برگ برنده ای در نزاع های منطقه ای شان تبدیل کنند.
وی گفت: بحرین، از بیش از چهار دهه قبل تاکنون شاهد اختلافات سیاسی و مخالفت مردم با نظام حاکم است که امروزه با حمله به شعایر دینی و مقدسات شیعیان به آن رنگ و بوی تازه ای داده است.
این فعال سیاسی در ادامه به حمله مزدوران رژیم آل خلیفه به شخصیت های دینی، تخریب بیش از 38 مسجد و اماکن عبادی، زندانی کردن شیعیان و اخراج آنها از مناصب شان در نهادهای دینی و نظامی اشاره کرد و افزود: جریان های تکفیری افراطی در داخل رژیم حاکم، آشکارا با شیعیان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های جامعه بحرین، دشمنی می کنند در حالی که اگر مخالفان با رفتارهای فرقه ای رژیم مقابله به مثل می کردند کشور در آتش جنگ فرقه ای می سوخت.
عضو بزرگترین تشکل مخالف دولت در بحرین خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک نزاع فرقه ای شدید در کشور در جریان است که زیان آن همگان را دربرخواهد گرفت و باعث به آتش کشیدن کشور و منطقه نیز خواهد شد. این در حالی است که بحران سیاسی موجود در بحرین بر اقتصاد و ثبات کشور سایه افکنده است.
وی افزود: رژیم آل خلیفه با وجود هدف قرار دادن بخش گسترده جامعه بحرین، نخواهد توانست نزاع سیاسی کنونی در کشور را به یک نزاع فرقه ای و مذهبی تبدیل کند زیرا مخالفان از حکمت و تدبیر برخوردارند و رهبران آن بر هوشیاری و نگرانی شان درباره آینده کشور تأکید کرده اند.
جمیل کاظم تأکید کرد: شورای علمای بحرین، با هدف فراخوان شهروندان به وحدت، شعار "همبستگی و برادری" را به عنوان شعار امسال عاشورا انتخاب کرده است و مردم و رهبران مخالفان تلاش خواهند کرد تا خود را از افتادن در دام نزاع های فرقه ای و مذهبی حفظ کنند.
این رهبر مخالف رژیم بحرین درباره آینده بحران کشورش خاطرنشان کرد: با وجود این که مخالفان در همه مراحل تأکید کرده اند که اهدافشان کاملا ملی و داخلی است و اعتراضات آنها ربطی به نزاع های خارجی ندارد، اما امروزه بحران کشور با مسایل منطقه ای گره خورده است.
جمیل کاظم، رژیم آل خلیفه را مسوول بین المللی شدن بحران بحرین دانست و اظهار داشت: رژیم منامه به دنبال ناکامی در حل بحران و گرفتار شدن در گرداب سرکوب جنبش مردم، به بین المللی کردن بحران روی آورد.
عضو ارشد جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: هر اندازه که حکومت در تلاش برای حل بحران سیاسی کشور، تعلل نماید، صحنه سیاسی پیچیده تر خواهد شد و آل خلیفه باید بداند که هیچ گونه ضربه ای نخواهد توانست ملت بحرین را از ادامه تلاش در راستای دستیابی به خواسته هایش بازدارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها