ناکامی کری در پیشبرد مذاکرات سازش

ناکامی کری در پیشبرد مذاکرات سازش
يکشنبه 19 آبان 1392 - 18:34

طرحهای صهیونیستها برای ادامه شهرک سازی و یهودی سازی قدس و کرانه باختری، تلاشهای آمریکا برای فعال سازی مذاکرات سازش بین صهیونیستها و تشکیلات خودگردان را با بن بست مواجه کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با سفر "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به منطقه، اخباری در خصوص ساخت 1700 واحد مسکونی در یهودا و سامره و قدس شنیده شد. این در حالی است که وی با هدف خارج کردن مذاکرت سازش از بحران کنونی عازم منطقه شده بود.
تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اظهارات "نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم را در این باره پخش کرد.
نتانیاهو گفت: "برای اینکه بین ما و همسایه های فلسطینی صلح برقرار شود، باید به حق ملت یهود اعتراف کنند. آنها باید به سازش دائم با اسرائیل اذعان کنند یعنی خواسته های ملی خود را در بازگشت به اراضی فلسطین منتفی کنند."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: "در مقابل فلسطینیها از منش آمریکا در تعامل با مسأله فلسطین عصبانی هستند. ابو مازن بی درنگ با جان کری در بیت اللحم دیدار کرده و از وی خواست با طرحهای اسرائیل برای توسعه شهرکها و ساخت هزاران واحد مسکونی همزمان با مذاکرات مقابله کند."
"ریاض المالکی" وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان در این باره به گزارشگر رژیم صهیونیستی گفت: "هدف اسرائیل از این اقدامات تخریب مذاکرات سازش است."
گزارشگر رژیم صهیونیستی گفت: "عبدالله دوم پادشاه اردن نیز از اقدامات اسرائیل برای توسعه شهرکهای صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و از دولت آمریکا خواست تا با اقدامات اسرائیل برخورد کند." 

پربیننده ترین خبرها