تهدید جدید برای زنان عربستانی در منزل !

تهدید جدید برای زنان عربستانی در منزل !
دوشنبه 20 آبان 1392 - 14:11

روزنامه "الحيات" چاپ لندن از تصمیم عربستان براي به کار‌گیری زنان خدمتكار تركيه‌اي به جاي خدمتكاران زن از كشورهاي شرق آسيا خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اين روزنامه نوشت: وزارت كار عربستان به دنبال جذب "زنان خدمتكار" از تركيه براي كار در عربستان، به جاي زنان خدمتكار اندونزيايي و اتيوپيايي و هندي و ديگر كشورها است.
بدرفتاری و برخورد غیرقانونی و غیر انسانی با زنان خدمتكار در عربستان باعث بروز تنش در روابط عربستان با كشورهايي شده كه از آنجا زنان برای کار در خانه به عربستان می آیند.
روزنامه الحيات تأکید کرد که نسخه‌ای از ويزاي صادر شده براي يك تبعه سعودي را بدست آورده است كه براساس آن مي تواند يك خدمتكار زن ترکیه‌ای را به خدمت بگيرد.
اين درحالي است كه زنان خدمتكار در خانه‌ها در جوامع عرب حوزه خليج فارس بويژه عربستان با انواع خشونت هاي جسمي و رواني روبرو هستند، كه این بدرفتاری‌ها تا حد ضرب و شتم و تعرض و زنداني شدن آنها می رسد.
شركت هايي كه اين زنان خدمتكار را از كشورهايشان براي كار به عربستان مي آورند مي گويند كه موارد زياد سرقت و قتل به دست اين خدمتكاران اتفاق افتاده است و همين امر ايجاب مي كند كه زنان خدمتكار از تركيه به خدمت گرفته شوند، زيرا از نظر سياسي و فرهنگي به جوامع عرب حوزه خليج فارس نزديكتر هستند.!
برخي از كشورهاي عرب حوزه خليج فارس نيز زنان خدمتكار روسي و اوكرايني و گرجستاني را در دهه 90 قرن گذشته به خدمت گرفتند كه باعث مشكلات اجتماعي زيادي براي خانواده هاي عرب حوزه خليج فارس و روابط همسران شد.

پربیننده ترین خبرها