شهروند عراقی جان دهها دانش آموز را نجات داد

شهروند عراقی جان دهها دانش آموز را نجات داد
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 11:10

یکی از شهروندان استان "الدیوانیه" پس از شناسایی خودروی بمب گذاری شده در کنار یک مدرسه و مطلع کردن ساکنان آن منطقه، جان ده ها کودک عراقی را نجات داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین رحومی البدیری" پس از اینکه متوجه شد شخصی خودروی خود را در کنار مدرسه و منطقه پارک ممنوع قرار داده و به سرعت محل را ترک کرد، به این اقدام مشکوک شد.

السومریه نیوز نوشت: البدیری از خودروی شخصی اش پیاده شد و در اطراف مدرسه "مناهل العلم" به دنبال راننده خودرو گشت، و از مردم در مورد هویت وی پرس و جو کرد. وی پس از اینکه متوجه شد خودرو به ساکنان منطقه تعلق ندارد و کسی صاحب خودرو را نمی شناسد، به خودروی پارک شده نزدیک شد و متوجه شد که خودرو بمب گذاری شده است.

حسین جاده منتهی به مدرسه را مسدود و مدیر مدرسه و ساکنان منطقه را از وجود بمب مطلع کرد.

"کریم المیاحی" رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری الدیوانیه به "سومریه نیوز" گفت: حسین رحومی البدیری جان ده ها کودک را نجات داد.

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری الدیوانیه با انتقاد شدید از کوتاهی مسئولان واحد ضد تروریستی موسوم به «خط داغ» گفت: البدیری، پس از مشکوک شدن به خودروی بمب گذاری شده ابتدا با مسئولان خط داغ که مسئولیت رسیدگی فوری به چنین مواردی را دارند، اطلاع داد و درخواست کمک کرد، اما  این واحد به گزارش البدیری توجهی نکرد.

المیاحی با اشاره به اینکه با این افراد به شدت برخورد خواهد شد، افزود: البدیری شخصا با من تماس گرفت و من به محض اطلاع از ماجرا به سرعت به گروه عملیات پلیس الدیوانیه دستور دادم که وارد عمل شوند؛ اما دیگر کار از کار گذشته بود و خودرو پیش از رسیدن تیم خنثی سازی بمب، منفجر شد.

حسین البدیری می گوید: به سرعت با شماره 104، تماس گرفتم و تمام مشخصات خودرو و محل پارک آن را گزارش دادم؛ اما نیروهای پلیس نیامدند، به همین سبب فورا خیابان های منتهی به مدرسه را بستم و همه دانش آموزان را در داخل کلاس ها برگرداندم و از مدیر خواستم درهای مدرسه را ببندد، تا هیچ دانش آموزی خارج نشود.

البدیری تاکید کرد: خودرو نیم ساعت پس از پارک شدن منفجر شد، اما با توجه به اتخاذ تدابیر لازم، به هیچ کس آسیبی نرسید و نیروهای خنثی سازی بمب، پس از انفجار به محل بمب گذاری رسیدند.

در ماه جاری نیروهای امنیتی عراقی توانستند یک زن تروریست را قبل از منفجر کردن کمربند انفجاری مقابل یک دبستان در شهرک صدر در شرق بغداد دستگیر کنند. این زن 40 ساله چند بار تلاش کرد کمربند خود را منفجر کند، اما ناکام ماند.

یکشنبه گذشته نیز انفجار 2 خودروی بمب گذاری شده در الدیوانیه باعث جراحت 5 نفر شد. نیروهای امنیتی عراق توانستند به سرعت عاملان این دو حادثه را که عضو القاعده و «دولت اسلامی عراق و شام» بودند، دستگیر کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها