همکاری 600 تبعه عربستانی با القاعده درسوریه

همکاری 600 تبعه عربستانی با القاعده درسوریه
شنبه 25 آبان 1392 - 09:10

حدود 600 تبعه عربستانی با گروه های "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) و "جبهه النصره" وابسته به القاعده در سوریه همکاری می کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فارس بن حزام" روزنامه نگار سعودی فاش کرد: اتباع عربستانی اکثر اعضای القاعده فعال در سوریه را تشکیل نمی دهند، اما آنها در جنگ های کشورهایی مانند افغانستان و عراق اکثر اعضای القاعده را تشکیل می دادند.

سایت "الجزیره العربیه" به نقل از این روزنامه نگار سعودی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای تونسی و لیبیایی القاعده در سوریه بیشتر از اتباع عربستانی است.

وی در مصاحبه با شبکه سعودی "العربیه" با اذعان به اینکه عربستان بیشتر در حال حمایت مالی از گروه های مسلح در سوریه است، اظهار داشت:  دستگاه امنیتی عربستان بهتر از دستگاه های امنیتی تونس و لیبی مانع سفر جوانان به سوریه برای همکاری با القاعده می شود.  
این شبکه سعودی سپس تصویر خطرناک ترین عربستانیِ تحت تعقیب به نام "صالح القرعاوی" را نشان داد که نامش در لیست 85 فرد تحت تعقیب گنجانده شده است. در این تصویر القرعاوی یک چشم ، دست راست و دو پای خود را از دست داده است.

فارس بن حزام در خصوص این تصویر گفت که القرعاوی چند ماه پیش از ناحیه چشم آسیب دید و دست راست و دو پایش قطع شد، و وی را برای درمان به عربستان منتقل کردند . 
صالح القرعاوی از آن دسته از اتباع عربستانی است که القاعده از آنها برای فعالیت در کشورهایی مانند افغانستان و لبنان استفاده کرده است.  
به گفته فارس بن حزام؛ سران القاعده از اتباع عربستانی فقط برای حملات انتحاری و جنگیدن در میادین درگیری استفاده می کنند.
بن حزام افزود: القاعده در فیلم های تبلیغاتی خود، پیوسته اعضای عربستانی را نشان می دهد و این رویه را هم در سوریه  و هم در پاکستان ، عراق و یمن درپیش گرفته است تا به این 3 هدف دست یابد: جذب تعداد بیشتری از اتباع عربستانی، تضمین استمرار کمک های مالی و ترغیب مفتیان عربستانی به صادر کردن فتواهای بیشتر. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها