نگرانی مقام سابق عربستان از سرایت جنگ سوریه به اسراییل

نگرانی مقام سابق عربستان از سرایت جنگ سوریه به اسراییل
سه شنبه 14 آبان 1392 - 23:22

العالم - رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی گفت: در صورت ادامه وضعیت کنونی، جنگ به سوریه محدود نمی‌ماند بلکه به کشورهای همسایه نیز کشیده خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ترکی الفیصل در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، از اینکه جنگ داخلی سوریه به کشورهای همسایه از جمله لبنان، اردن، ترکیه و عراق سرایت کند، ابراز نگرانی کرد و افزود : با ادامه این جنگ، اسرائیل هم در خطر خواهد بود.

الفیصل گفت: حزب الله، القاعده و واحد های آن در سوریه می جنگند و از سراسر جهان داوطلبانی در آن کشور حضوردارند بنابر این اگر این جنگ ادامه یابد به سوریه محدود نخواهد ماند.

رییس سابق سازمان اطلاعات با ادعای حمایت نکردن عربستان از گروه‌های افراطی در سوریه ، افزود : عربستان با آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای اقدامات خود را هماهنگ می‌کند تا از گروه‌هایی که حامی یک سوریه فراگیر هستند، حمایت کند.

این ادعا در حالی مطرح می شود که طبق گزارش های منتشر شده عربستان به لحاظ گسیل عناصر تروریستی و انتحاری به سوریه جایگاه نخست را در میان کشورهای حامی مخالفان سوری دارد.

الفیصل همچنین از احتمال تجزیه سوریه ابراز خبر داد و تنها راه جلوگیری از این مساله را، جلوگیری از جنگ دانست.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی همچنین از مواضع آمریکا در قبال دمشق انتقاد کرد و راه حل بحران سوریه را، جلوگیری از ادامه کشتار در آن کشور دانست.

وی تاکید کرد: برای این مهم باید برتری نظام بشار اسد با دادن سلاح‌هایی به مخالفان برای دفاع از خودشان هم‌سطح شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها