دلیل نارضایتی حماس از سفر رئیس جمهور فرانسه به تل آویو

دلیل نارضایتی حماس از سفر رئیس جمهور فرانسه به تل آویو
يکشنبه 26 آبان 1392 - 09:51

جنبش حماس با صدور بیانیه ای سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به سرزمین های اشغالی را نشانه ریاکاری غرب در مسأله فلسطین دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فرانسوا اولاند" امروز (یکشنبه) در فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

نتانياهو در آستانه سفر اولاند، وی را "قهرمان"  نام گذاشت و از پاریس خواست به موضع سرسختانه خود در مقابل ایران ادامه دهد.

اما سفر رئیس جمهور فرانسه به سرزمین های اشغالی واکنش حماس را هم در بر داشته است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای این سفر را ناخوشایند خواند و محکوم کرد.

در این بیانیه که به امضای "صلاح البردويل" سخنگوي رسمي حماس رسیده، آمده است: سفر اولاند به قدس با هدف تشويق رژيم صهيونيستي به اشغالگری، توسعه شهرك سازي ها و یهودی سازی قدس صورت گرفته است.

وي خاطرنشان کرد: اين سفر نشان دهنده رياكاري و معیارهای دوگانه غرب درباره فلسطين و پايمال كردن حقوق فلسطيني ها است.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در تشریح دیدار اولاند و نتانیاهو گزارش داد: در این دیدار نتانیاهو به سختگیری های فرانسه علیه گفتگوهای هسته ای غرب با ایران خواهد پرداخت، و از فرانسه می خواهد همچنان موضع خود را حفظ کند.

دبکا اندیشکده وابسته به محافل تاثیر گذار صهیونیستی نیز نوشت: مذاکرات اولاند و نتانیاهو پاسخ فرانسه، اسرائیل و عربستان به سیاست های جدید آمریکا در خاورمیانه و مذاکرات هسته ای آتی ایران و غرب است.

پربیننده ترین خبرها