تاکید میشل سلیمان برتلاش برای شناسایی عوامل انفجار

تاکید میشل سلیمان برتلاش برای شناسایی عوامل انفجار
سه شنبه 28 آبان 1392 - 20:43

العالم - رئیس جمهوری لبنان عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را به شدت محکوم کرد و قول داد همه تلاش خود را برای شناسایی و مجازات عوامل آن به کار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، میشل سلیمان روز سه شنبه در تماس تلفنی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی در برابر سفارت ایران در بیروت ، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

وی اظهار کرد: دولت لبنان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا عوامل این حمله تروریستی شناسایی شده و به مجازات اعمال خود برسند.

سلیمان همچنین بر تقویت، حفاظت و حراست از کارکنان سفارت و اماکن دیپلماتیک ایران در آن کشور تأکید نمود.

رییس جمهوری اسلامی ایران هم در این تماس ابراز امیدواری کرد که عاملان حادثه تروریستی بیروت که توسط گروه های افراطی و با تحریک عوامل بیگانه برای ناامنی منطقه و کشور لبنان صورت گرفته است، هر چه سریع تر مشخص شده و به دست عدالت سپرده شوند.

دکتر حسن روحانی با تشکر از تماس تلفنی رییس جمهوری لبنان، واظهار تأسف از شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم لبنان در این حادثه، به وی و مردم لبنان تسلیت گفت.

رییس جمهوری اسلامی ایران با ابراز اطمینان از اینکه اینگونه حوادث هیچگاه موجب شکاف در میان مردم و مسئولان لبنان نخواهد شد، گفت: رهبران لبنان با درایت کامل می توانند، وحدت و ثبات لبنان را پاس دارند.

دکتر روحانی از حادثه اخیر لبنان به عنوان یک موضوع مهم برای منطقه خاورمیانه یاد کرد و اقدامات هماهنگ علیه خشونت، افراطی گری و تروریسم را یک ضرورت دانست.

بر اثر دو انفجار تروریستی امروز مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت 23 نفر از جمله شش تن از محافظان سفارت ایران شهید و حدود 150 تن زخمی شدند.

گروه «عبدالله عزام» وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی روز سه شنبه در مقابل سفارت ایران در بیروت پایتخت لبنان را برعهده گرفته است. 

تمام سلام نخست وزیر مکلف لبنان نیز روز سه شنبه انفجار مقابل سفارت ایران در پایتخت کشورش با به شدت محکوم کرد.

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان هنگام انفجار بیروت در کویت به سر می برد و منابع خبری از احتمال بازگشت زودهنگام وی به کشورش خبرداده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها