فریاد هزاران بحرینی علیه آل خلیفه درخیابانها

فریاد هزاران بحرینی علیه آل خلیفه درخیابانها
جمعه 1 آذر 1392 - 23:11

هزاران نفر از شهروندان بحرین امروز (جمعه) در اعتراض به تداوم بازداشت و محاکمه شخصیت ها و رهبران مخالف در نزدیک شهر منامه پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهروندان بحرینی که پرچم کشورشان را در دست داشتند و شعار آزادی زندانیان سیاسی را سرمی دادند، در منطقه "بلاد قدیم" تظاهرات کردند و تظاهرات خود را " جمعه مطالبه اجرای گزارش کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی" نامیدند .
احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی از جمله جمعیت وفاق ملی اسلامی در پایان این تظاهرات در بیانیه ای اعلام کردند: دولت مفاد گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی " را که برای تحقیق درباره خشونت های بهار سال 2011 تشکیل شد، اجرا نمی کند؛ گزارشی که نیروهای امنیتی را به استفاده از خشونت بیش از حد برای سرکوب تظاهرکنندگان متهم کرده است.
احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی در بیانیه خود تاکید کردند: رژیم بحرین گزارش کمیته بسیونی را که روز 23 نوامبر 2011 تهیه شد، اجرا نمی کند بلکه به اقدامات غیرقانونی خود از جمله شکنجه، حمله به منازل مردم، محاکمه زندانیان سیاسی، اعمال تبعیض، نادیده گرفتن حقوق مردم و همچنین عدم مجازات عوامل مجرم خود، اخراج غیرقانونی کارمندان و سرکوب اصلاح طلبان ادامه می دهد.
این احزاب و جمعیت ها اعلام کردند که بازداشت ها و سرکوب ها پس از صدور گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر شده است و تاکنون ادامه دارد.
احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی گفتند: اجرای گزارش کمیته بسیونی مستلزم دخالت سازمان ملل متحد است زیرا رژیم حاکم آل خلیفه بحرین، خودش ناقض حقوق مردم است و به همین دلیل از اجرای گزارش کمیته بسیونی امتناع می کند و آیا رژیمی که خودش مجرم است، می تواند عوامل مجرم خود را مجازات کند؟
این احزاب و جمعیت ها تاکید کردند: تنها راه حل بحران بحرین ایجاد اصلاحات دمکراتیک است و هر راه حل موقتی که مورد تأیید مردم نباشد، کمکی به حل بحران نمی کند و مردم به فعالیت های خود برای تحقق اصل " مردم ، صاحبان اصلی قدرت هستند " ادامه خواهند داد.
این احزاب و جمعیت ها افزودند: اکثریت مردم و گروه های سیاسی بحرین خواستار ایجاد اصلاحات دمکراتیک و پایان همیشگی دیکتاتوری هستند .
در همین حال، یک راهپیمایی نیز در منطقه السنابس در غرب منامه برای بزرگداشت شهدا که تعداد آنها به 139 نفر رسیده است، برگزار شد که شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر لزوم محاکمه عوامل جنایتکار رژیم حاکم تأکید کردند.
تظاهراتی نیز در منطقه کرزکان در غرب بحرین برای محکوم کردن رژیم حاکم برگزار شد.
منطقه النویدرات در جنوب شرق منامه نیز شاهد تظاهراتی مشابه بود که تظاهرکنندگان از سازمان های بین المللی خواستند اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم آل خلیفه را محکوم کنند.
ساکنین جزیره ستره در شمال شرق بحرین نیز با برگزاری تظاهرات، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند که نیروهای امنیتی با گاز اشک آور و گلوله ساچمه ای آنها را متفرق کردند .

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و حقوق مشروع خویش است که با سرکوبگری شدید رژیم بحرین با همدستی رژیم سعودی روبرو شده است.

با وجود شهید و زخمی شدن صدها بحرینی و بازداشت و محاکمه بسیاری از آنها، مردم همچنان بر ادامه راه خویش برای رسیدن به دموکراسی و حقوق خود تاکید می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها