حمله به عزاداران حسینی در مناطق مختلف بحرین

حمله به عزاداران حسینی در مناطق مختلف بحرین
سه شنبه 21 آبان 1392 - 11:34

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای امنیتی بحرین در چند منطقه به عزاداران حسینی حمله کردند و تعدادی از شهروندان نیز به علت نصب پلاکاردهای مربوط به ایام محرم برای باجویی به مراکز امنیتی این کشور احضار شدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد : احضار شهروندان شیعه به مراکز امنیتی برای بازجویی از آنها به علت مشارکت در عزاداری ایام محرم نقض آشکار آزادی های دینی و ابتدایی ترین اصول حقوق بشر محسوب می شود.
در این بیانیه آمده است: برخورد نادرست دستگاه های امنیتی با شهروندان شیعه به علت برگزاری مراسم مذهبی مغایر با ادعای مسئولان بحرینی مبنی بر پایبندی آنها به اصول و مبانی حقوق بشر است.
شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در بیانیه خود اعلام کرد : مسئولان بحرین باید به آزادی اندیشه و بیان و آزادی های مذهبی احترام بگذارند و هیچ فرقی بین شهروندان قایل نشوند.
دادستانی کل بحرین در چند روز گذشته تعدادی از شهروندان را به علت حمل پرچم عزای حسینی یا نصب آن در بالای درب منازل خود برای بازجویی احضار کرد؛ نیروهای امنیتی نیز به دسته های عزاداری در چند منطقه حمله کردند.
نیروهای امنیتی با گاز اشک آور به دسته عزاداری در منطقه المعامیر حمله و آنها را متفرق کردند و این جریان در منطقه النویدرات نیز تکرار شد.
نیروهای امنیتی همچنین بدون مجوز دادستانی کل و دیگر نهادها به دسته عزاداران حسینی در منطقه عالی حمله کردند، و در مناطقی مانند سند و بوری چند پرچم عزای حسینی را پاره کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها