به مناسبت روز نکبت

تجمع ضد صهیونیستی درلندن

تجمع ضد صهیونیستی درلندن
دوشنبه 26 ارديبهشت 1390 - 13:41

شمار زيادي از مسلمانان بويژه فلسطيني هاي مقيم انگليس به مناسبت " روز نکبت" با تجمع ضد صهيونيستي درمقابل سفارت رژيم اشغالگر اسراييل درلندن، بر ضرورت حمايت از ملت فلسطين و دفاع از انتفاضه سوم تاکيد کردند.

" عزت الزفتاوي " خبرنگار شبکه خبري العالم در لندن در گزارشی از این تجمع گفت: تجمع کنندگان با الهام گرفتن از انقلاب هاي مردم کشورهاي عربي، فرياد پايان محاصره ظالمانه نوار غزه، آزاد سازي فلسطين و پايان دادن به اشغالگري رژيم صهيونيستي را سر دادند.

" راب جيمز" ریيس فراخوان عدالت براي فلسطين به خبرنگار العالم گفت: اين تجمع به انتفاضه هاي فلسطيني و انقلاب هاي منطقه مانند انقلاب مصر و تونس ارتباط دارد، اين انقلاب ها و انتفاضه ها سبب تقويت و سرزندگي مردم براي پايان دادن به محنت و رنج طولاني در منطقه خاورميانه مي شود که عامل اصلي آنها، آمريکا، انگليس و اتحاديه اروپا هستند.

بر اساس اين گزارش، پس از شصت و سه سال از روز نکبت ، تاسیس رژیم جعلی اسراییل ، فلسطيني هاي آواره به منظور انتقال خواسته هاي خود به نسل هاي ديگر، بر ضرورت حق بازگشت به سرزمین آبا و اجدادي خود تاکيد کردند.

"ابراهيم فياض" روزنامه نگار فلسطيني شرکت کننده در اين تجمع گفت: ما به شهرها و روستاهاي خود در فلسطين که سرزمين آبا و اجدادی ماست و پدران ما در آنجا به دنيا آمده اند، بازخواهيم گشت.

بر اساس اين گزارش، مردم انگليس نيز به منظور اعلام حمايت از فلسطيني ها در گرفتن حقوق شان در اين تجمع شرکت و بر ضرورت مسئوليت پذيري دولت لندن در قبال مردم فلسطين و موضعگيري عادلانه در اين خصوص تاکيد کردند.

"آلن لي" سخنگوي گروه تحريم کالاهاي رژيم صهيونيستي گفت: دولت انگليس هميشه از اسرائيل حمايت کرده است. ما خواهان اين هستيم که از مساله فلسطين نيز حمايت شود.

گروهي از تندروهاي راستگرا در انگليس به منظور حمايت از رژيم صهيونيستي درصدد ايجاد اخلال در اين تجمع بودند، اما نيروهاي پليس انگليس از اقدام آنها جلوگيري و شماري از آنها را بازداشت کردند.

پربیننده ترین خبرها