تبرئه پلیس قاتل و محکومیت 11 شهروند در بحرین

تبرئه پلیس قاتل و محکومیت 11 شهروند در بحرین
يکشنبه 3 آذر 1392 - 16:57

دادگاه جنایی بحرین پلیسی را که به قتل یکی از شهروندان معترض متهم شده بود، تبرئه و 11 شهروند را به اتهام تلاش برای کشتن یک پلیس به ده سال حبس محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع قضایی بحرینی با اعلام این خبر گفت: این دادگاه امروز حکم تبرئه یک پلیس پاکستانی را که به قتل صلاح عباس با اسلحه متهم بود، صادر کرد.
این منبع خاطرنشان کرد: دادگاه بحرین، نبود دلیل مشخص و قابل استناد در محکومیت این پلیس را دلیل صدور حکم برائت وی اعلام کرد.
این در حالی است که دادستانی کل بحرین قبلا اذعان کرده بود که این پلیس در نوزدهم آوریل  2012 هنگام انجام وظیفه به عنوان پلیس وزارت کشور، صلاح عباس یک تظاهرکننده را در روستای شیعه نشین  الشاخوره نزدیک منامه به عمد کشته است.
وکلای مدافع خانواده مقتول نیز گفتند بنابر اعلام پزشکی قانونی در یکی از جلسه های محاکمه، گلوله ها به قلب ، ریه چپ ، طحال و معده صلاح عباس اصابت کرده  که به خونریزی داخلی و خارجی منجر شد.
این منبع قضایی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده است، افزود: دادگاه جنایی امروز (یکشنبه) احکامی را علیه 17 نفر که متهم به تلاش برای قتل نیروهای پلیس در روستای النویدرات واقع در شرق پایتخت بودند، صادر کرد.
وی گفت: دادگاه در این جلسه 12 متهم را به ده سال، یک متهم را به سه سال حبس و چهار متهم دیگر را نیز تبرئه کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها