غرب در راه پیوستن به سوریه برای مبارزه با تروریسم

غرب در راه پیوستن به سوریه برای مبارزه با تروریسم
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 10:40

معاون وزیر خارجه سوریه از تماس مسئولان برخی کشورهای غربی با دولت این کشور درخصوص مبارزه با گروه های تروریست خبر داد و تاکید کرد که در کنفرانس ژنو 2 شاهد فشارهای بین المللی برای کناره گیری بشار اسد نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل المقداد" دیروز (سه شنبه) در گفت وگو با روزنامه "فایننشال تایمز" خاطرنشان کرد: من کاملا اطمینان دارم که ملت های کشورهای غربی اعم از اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیده اند که ما در سوریه، به نیابت از تمام جهان در حال مبارزه با تروریسم هستیم.
مقداد افزود: مسئولان برخی کشورهای غربی، به منظور همکاری اطلاعاتی جهت مبارزه با گروه های تروریستی، تماس هایی با دولت سوریه برقرار کردند .
معاون وزیر امورخارجه سوریه با بیان این که مساله کناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری، مدت ها است که کنار گذاشته شده، خاطر نشان کرد: توافق کشورهای گروه 1+5 با ایران، نتیجه تغییر سیاست های غرب در منطقه خاورمیانه بود.
وی در ادامه تاکید کرد: دستیابی به توافق در زمینه مساله پیچیده ای همچون برنامه هسته ای ایران، نشان می دهد که شرکت کنندگان در این مذاکره، بازنگری در مواضع خود، برای دستیابی به راه حل های سیاسی را در دستور کار قرار داده اند.
المقداد ابراز امیدواری کرد که در کنفرانس ژنو 2، زمینه دستیابی به راه حلی برای متوقف کردن تروریسم در سوریه و بازگرداندن صلح و ثبات به این کشور فراهم شود.
سازمان ملل، روز دوشنبه (4آذر ماه) اعلام کرد که کنفرانس ژنو 2 درباره سوریه، در تاریخ 22 ژانویه برگزار خواهد شد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها