تصاویر اختصاصی از شهر محاصره شده شیعیان در سوریه

سه شنبه 5 آذر 1392 - 16:23

حلب – سوریه- خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد، شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" در حومه حلب همچنان تحت محاصره قرار دارند و ساکنان این شهر بیش از یک سال است که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

"اسامه کزو" روز سه شنبه گزارش داد، داروهای مورد نیاز در داروخانه‌های این دو شهر رو به اتمام است و این موضوع جان بیماران را به شدت تهدید می کند.
بمباران ساکنان شهرهای "نبل" و "الزهراء" نیز به صورت روزانه ادامه دارد و هر روز شماری از شهروندان کشته و یا مجروح می شوند.
جلوگیری گروه‌های مسلح از رسیدن سوخت به این دو شهر و قطع کابلهای برق نیزموجب شده است که شهروندان از چند ماه قبل زندگی خود را بدون آب و برق به سر ببرند.
بیش از یک سال است که ساکنان شهرهای نبل و الزهراء در شمال حلب تحت محاصره قرار دارند. این دو شهر به دلیل قرار گرفتن نزدیک مرزهای ترکیه از اهمیت راهبردی فراوانی برای گروه‌های مسلح که بین مرزهای سوریه و ترکیه تردد می کنند برخوردارند. سیطره گروه‌های مسلح بر روستاها و مناطق اطراف این دو شهر، آزادسازی ساکنان آنها را بسیار دشوار ساخته است.
"محمد شمس الدین" مدیر بیمارستان شهر "نبل" به خبرنگار العالم گفت: وضعیت بهداشتی در شهر نبل از آغاز محاصره این شهر روز به روز بدتر می شود؛ بیشترین مشکل به دلیل نبودن امکانات لازم جهت تشخیص بیماری‌ها و نبود دارو به ویژه برای بیماری‌های هرمونی و حتی بیماری‌های بسیار ساده است.
خبرنگار العالم ادامه داد: برق از 6 ماه قبل در شهرهای نبل و الزهراء قطع شده است. گروه‌های مسلح شبکه برق رسانی را تخریب کرده‌اند.
"بدر کعده" از کارمندان شرکت برق "نبل" به خبرنگار العالم اظهار داشت: برق از 6 ماه قبل به دست گروه‌ها و باندهای مسلح قطع شده است.
با وجود حملات مکرر و مستمر گروه‌های مسلح برای تحت کنترل گرفتن این دو شهر، کمیته‌های مردمی که برای حمایت از ساکنان تشکیل شده اند همچنان در حال مقاومت هستند.

پربیننده ترین خبرها