مخالفت ائتلاف گروههاي مسلح در سوریه با دموکراسی

مخالفت ائتلاف گروههاي مسلح در سوریه با دموکراسی
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 10:50

ائتلاف جديد گروههاي مسلح در سوريه مخالفت خود را با دموكراسي و تشکیل يك دولت مدني در اين كشور ابراز داشت؛ امری که موجب افزايش شكاف و دو دستگي مخالفان سوريه و نگراني جامعه بين المللي شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف موسوم به "جبهه اسلامي" هفته گذشته از ادغام هفت گروه مسلح مخالف در سوریه تشكيل شد؛ این گروه مدعی است که از حقوق اقليت هاي "درسايه شريعت"حمايت و يك نظام حكومتي در سوريه تشكيل خواهد داد كه اساس آن شورايي خواهد بود.
در منشور ائتلاف گروههاي مسلح آمده است: اين ائتلاف يك ساختار نظامي و سياسي و اجتماعي و اسلامي فراگير است كه هدف از آن سرنگوني نظام بشار اسد در سوريه به طور كامل و برپايي دولت اسلامي است.
ائتلاف گروههاي مسلح مخالفت خود را با تشكيل دولت مدني در سوريه و دموكراسي و نظام پارلماني اعلام كرد زيرا طبق ادعای این گروه، "اساس دموكراسي و نظام پارلماني بر اين پايه استوار است كه قانونگذاري حق ملت از طريق نهادهاي منتخب است، درحالي كه در اسلام حكم تنها از آن خدا است". 
اين ائتلاف از همه افراد مسلحي بیگانه در سوریه و از جمله آنها عناصر مرتبط با شبكه القاعده، استقبال كرد.
گروههاي مسلح "لواء التوحيد"،"حركة أحرار الشام"، "جيش الإسلام"، "ألوية صقور الشام"،"لواء الحق"، "كتائب أنصار الشام" و"الجبهة الإسلامية الكردية" ائتلاف جديد موسوم به جبهه اسلامي در سوريه را تشكيل داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها