قفلی که کلید آن در دست پادشاه عربستان است

قفلی که کلید آن در دست پادشاه عربستان است
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 15:50

یک فعال زن عربستانی به نقل از وزیر کشور سعودی تأکید کرد که حل موضوع رانندگی زنان فقط در دست پادشاه این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عزیزه الیوسف" فعال عربستانی، به خبرگزاری فرانسه اطلاع داد که روز گذشته به همراه شماری از زنان فعال در زمینه حقوق زن که خواهان آزادی رانندگی زنان در عربستان بودند، با "محمد بن نایف" وزیر کشور دیدار کردند و او به آن ها اعلام کرد " این موضوع در دست بررسی است، امیدوار باشید. "
این فعال زن عربستانی با بیان این که وزیر کشور عربستان تاریخی برای مشخص شدن نتیجه بررسی ها اعلام نکرد، به نقل از نایف گفت: تصمیم گیری درباره موضوع رانندگی زنان، از اختیارات قوه قانونگذاری است و وزارت کشور فقط وظیفه اجرایی دارد.
وزیر کشور عربستان تاکید کرد که عبدالله بن عبدالعزیز، تنها مرجع قانونگذاری در کشور است و مجلس شورا در این زمینه اختیاری ندارد، به همین سبب ما در انتظار فرمان پادشاه هستیم که به زنان اجازه رانندگی بدهد.
وزیر کشور عربستان پس از دیدار با عزیزه الیوسف و هاله الدوسری در دفتر خود از طریق شبکه ای تلویزیونی گفت: دست اندرکاران ستاد 26 اکتبر در حمایت از رانندگی زنان، افرادی وطن دوست و ملی گرا هستند.
گفتنی است که شماری از زنان عربستانی در ماه سپتامبر گذشته با تشکیل فراخوانی؛ زنان عربستانی را به رانندگی در خیابان ها و شکستن ممنوعیت رانندگی زن فراخوانده بودند.
اما وزارت کشور عربستان تهدید کرد که به شدت با هرگونه اخلالگری برخورد خواهد کرد؛ زنان فعال در این زمینه، ضمن پایبندی به این ممنوعیت، تاکید کردند که به فعالیت های اعتراضی خود ادامه خواهند داد. اما علیرغم مخالفت وزارت کشور، شماری از زنان عربستانی، این قانون را شکستند و به رانندگی پرداختند و توسط پلیس جریمه شدند.
عربستان، تنها کشور جهان است که رانندگی زنان در آن ممنوع است.

26

پربیننده ترین خبرها