اعتصاب سراسری تونس را فلج کرد

اعتصاب سراسری تونس را فلج کرد
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 - 20:45

اعتصاب سراسری روز گذشته (چهارشنبه) در شماری از استان های تونس، فعالیت های اقتصادی را در این کشور مختل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سه استان تونس از روز گذشته در اعتراض به شکست حزب حاکم النهضة در انجام وعده هایش برای حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله بیکاری و تورم دست به اعتصاب سراسری زدند.

اتحادیه مشاغل تونس اعلام کرد: اعتصاب در استان "سلیانه" با موفقیت 90 درصدی همراه بوده است. در همین راستا هزاران نفر در برابر دفتر اتحادیه مذکور در شهر سلیانه تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی ضد دولت خواستار استعفای "علی العریض" نخست وزیرتونس شدند.

استان سلیانه در 140 کلیومتری پایتخت قرار دارد و سال گذشته شاهد درگیری های خشونت بار میان شهروندان مخالف استاندار(وابسته به حزب النهضة) و نیروهای امنیتی بود که طی آن بیش از 300 نفر مجروح شدند.

روز گذشته هزاران نفر نیز در استان "قفصه" در جنوب غربی تونس از مقابل دفتر اتحادیه مشاغل به سمت استانداری تظاهرات کردند. برخی از تظاهرکنندگان قصد حمله به دفتر استانداری را داشتند که نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور مانع شدند.برخی گزارش ها حاکی از آن است که تظاهرکنندگان به دفتر حزب النهضة در این شهر حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که چشم انداز سیاسی تونس با پافشاری النهضة بر گزینه خود برای نخست وزیری و مخالفت اپوزیسیون با این گزینه با بن بست مواجه شده و گفتگوهای ملی برای تعیین نخست وزیر جدید با شکست همراه شده است.

جنبش النهضة خواستار نخست وزیری احمد المستیری 88 ساله و باقی ماندن وزارتخانه های حاکمیتی در دست خود است، اما مخالفان خواسته های النهضه را نمی پذیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها