فراخوان جبهه مخالفان برای تظاهرات در تونس

فراخوان جبهه مخالفان برای تظاهرات در تونس
جمعه 24 آبان 1392 - 13:29

العالم - جبهه مردمی مخالفان تونس از طرفداران خود خواست که امروز (جمعه) در اعتراض به آنچه کودتاهای مکرر جنبش حاکم النهضه علیه نقشه راه و مانع تراشی های مستمر آن در مسیر توافق ملی خواند، تظاهرات سراسری برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فراخوان تظاهرات علیه حزب حاکم النهضه درحالی صورت گرفته است که حسین العباسي دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس و از اتحادیه های بزرگ مخالف دولت، بار دیگر برپایبندی به پایان یافتن همه مسایل مورد اختلاف قبل از شروع گفتگوی ملی و با هدف پرهیز از شکست مجدد آن، تاکید کرد.

با این حال پایتخت تونس بارها شاهد تظاهرات علیه حزب حاکم، بنا به دعوت مخالفان دراعتراض به " ناتوانی دولت " درمقابله با تروریسم بوده است.

تظاهرکنندگان از دولت به علت منتشر نکردن نتایج تحقیق ترور شکری بلعید و محمد البراهمی از مخالفان برجسته تونسی که ترور شدند ، انتقاد کردند.

جبهه مردمی مخالفان تونس از مردم این کشورخواست که برای اعلام اعتراض خود به کودتاهای مکرر جنبش النهضه علیه نقشه راه ، تلاش برای به شکست کشاندن توافق ملی و کسب فرصت باقیمانده برای ماندن در قدرت با هدف انتخابات آینده ، یکپارچه شوند و تظاهرات سراسری برگزار کنند.

جبهه مردمی مخالفان اعلام کرده است که دولت موقت علی العریض و تصمیمات آنرا به رسمیت نمی شناسد.

این جبهه در بیانیه ای از دولت العریض خواست که به تعهدات خود احترام گذاشته و استعفا دهد.

این در حالی است که علي العريض چهارشنبه پیش گفته بود که دولت وی ، مادامی که کشور نتواند قانون اساسی را تهیه و هیات مستقلی را برای نظارت برانتخابات آینده تشکیل دهد، استعفا نخواهد کرد.

العريض افزود: دولت را مخالفان روی کار نیاورده اند که اکنون بخواهند آنرا کنار بگذارند ، مگر این که روند امور به گونه ای پیش برود که استعفای دولت، بخشی از توافق های حاصله درگفت وگوها باشد.

گفت وگوی ملی در تونس برای حل بحران سیاسی این کشور از روز چهارم ماه جاری میلادی و بعد از شکست گروه های سیاسی در زمینه توافق درخصوص یک شخصیت ملی مستقل برای رهبری دولت کارآمد آینده، متوقف شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها