"عصای سحر آمیز" به کمک صهیونیستها می آید

يکشنبه 10 آذر 1392 - 22:17

سامانه موشکی "شارويت هکساميم" (عصای سحر آمیز) رژیم صهیونیستی که برای رهگیری موشکهای میان برد طراحی شده است، در آُستانه بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "عصای سحرآمیز یکی از سامانه های پدافندی موشکی اسرائیل است. موشکهای این سامانه در دو نوع میان برد و دور برد در آُستانه بهر برداری ارتش قرار گرفته است."
"یائیر هرماتی " رئیس پروژه پدافندی ضد موشک "حوما" در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره به گزارشگر کانال 2 این رژیم گفت: "کارشناسان برجسته اسرائیل در زمینه فناوری موشکی بطور شبانه روزی همه تلاش خود را برای ساخت این موشک بکار گرفتند. عملکرد این موشک در دو دقیقه خلاصه می شود. موشک این سامانه موشک مهاجم را رهگیری کرده و آن را در جو منهدم می کند."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "شرکت صنایع جنگی رافائیل با همکاری شرکت سامانه راداری و کنترل از راه دور التا وابسته به صنایع فضایی اسرائیل و شرکت رایتون آمریکا این پروژه را مدریت می کند."
"بنی گانتز" رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: "ما همواره به دنبال افزایش توانمندیهای نظامی خود هستیم. با همکاری آمریکا تجهیزات نظامی خود را با آخرین فناوریهای روز دنیا ارتقا دادیم."
گزارشگر کانال 2 رژیم اشغالگر ادامه داد:  "سامانه های گنبد آهنین و هیدس و عصای سحرآمیز برای مقابله با انواع موشکهای کوتاه برد و میان برد نظیر موشکهای گراد و دور برد مانند موشکهای سکاد طراحی شده است."
"میخائیل عوض" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های صهیونیستی) شبکه العالم گفت: رسانه های رژیم صهیونیستی برای تقویت روحیه صهیونیستها در اراضی اشغالی از سامانه های ضد موشکی سه گانه گنبد آهنین و هیدس و عصای سحرآمیز سخن می گویند. اما آزمایشهای آنها در زمینه بررسی عملکرد سامانه عصای سحرآمیز، فرضی است و تنها در عرصه جنگ می توان به کارآمدی یا ناکارآمدی این سامانه پی برد.
وی افزود: پیش از این صهیونیستها گنبد آهنین را سپر حفاظتی مستحکمی در برابر موشکها می دانستند، اما مشخص شد که این سامانه حتی از رهگیری و انهدام موشکهای ابتدایی که از منطقه تحت محاصره غزه به اراضی اشغالی فلسطین شلیک می شد، عاجز است.
میخائیل عوض با اشاره به پیامدهای بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی و تاثیرات آن بر صنایع نظامی این رژیم اظهار داشت: صنایع نظامی رژیم صهیونیستی از تبعات بحران اقتصادی مصون نمانده است.

پربیننده ترین خبرها