وحشی های چچنی در اطراف حلب!

وحشی های چچنی در اطراف حلب!
پنج‌شنبه 14 آذر 1392 - 13:11

العالم - یک گزارش اطلاعاتی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه حاکی است: 250 چچنی به عنوان خطرناکترین و وحشی ترین اعضای گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در شام و عراق (داعش) در اطراف شهر حلب زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم ، در کنار این چچنی ها، حدود 2 هزار جوان حضور دارند که براساس افکار ایدئولوژیک در گروه داعش به خدمت گرفته شده و اکثرا از اهالی شمال سوریه می باشند. 15 هزار نفر نیز به خاطر ترس یا طمع ورزی از گروه داعش حمایت می کنند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش در این باره نوشت: درحالی که قدرت شبکه القاعده در سوریه افزایش می یابد، سران میانه روی جناح مخالفان اهتمام و توجه خود را برای رسیدن به یک سازش سیاسی در سوریه ابراز می دارند. بستر اولیه برای مذاکرات صلح آماده است اما جریان ها و نیروهای کینه توز مذهبی و رکود سیاسی به نظر قویتر است.

این روزنامه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی واحد موسوم به "اطلاعات ارتش آزاد" نوشت: گروه داعش  5 هزار و 500 جنگجوی خارجی دارد که ستون فقرات این گروه در عملیات های حساس به شمار می رود. این گزارش زیر نظر سلیم ادریس سرلشکر جدا شده از ارتش سوریه به عنوان "رئیس شورای عالی نظامی ارتش آزاد" تدوین و به وزارت خارجه آمریکا تقدیم شده است.

جذب این عناصر جنگجوی خارجی از میهن اصلی آنها آغاز می شود و عملیات انتقال را یک شبکه برعهده دارد که هدایت آن به عهده  "ابو احمد العراقی" از تروریست های شناخته شده است . این افراد زمانی که وارد سوریه می شوند به یک کمربند بمبگذاری شده مجهز و هرکسی را که جرات کند با آنها مقابله نماید، تهدید می کنند.

گزارش یاد شده نشان می دهد: برخی از جنگجویان گروه داعش از 14 عشیره در منطقه الرقه و 8 عشیره در دیرالزور هستند.

ارتش آزاد در این گزارش خود هشدار داد که گروه داعش از سیاست آدم ربایی در مناطق تحت استقراراستفاده می کند و بیش از 35 خبرنگار خارجی و 60 فعال سیاسی سوری و بیش از 100 جنگجوی ارتش آزاد را زندانی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها