خواسته های مهم بحرینیها از شرکت کنندگان در کنفرانس منامه

خواسته های مهم بحرینیها از شرکت کنندگان در کنفرانس منامه
شنبه 16 آذر 1392 - 10:50

"جریان عمل اسلامی" با ارسال پیامی از شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوی منامه خواست رژیم آل خلیفه را تحت فشار قرار دهند تا اقدامات وحشیانه و غیرانسانی خود را علیه ملت بحرین متوقف کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جریان عمل اسلامی" در پیامی به شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوی منامه اعلام کرد: "بدون شک حضور شما در این کنفرانس فرصتی برای ملت بحرین است تا شما از نقض فاحش حقوق بشر به دست رژیم مطلع شوید."

کنفرانس امنیتی منامه با مدیریت وزارت خارجه و مرکز بین‌المللی مطالعات راهبردی بحرین از روز جمعه آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت. هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی مسائل مربوط به امنیت منطقه، درگیری‌های منطقه ای و هم‌چنین همکاری‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی اعلام شده است.

روز جمعه "گفت وگوی منامه" در میان تدابیر شدید امنیتی در اطراف هتل محل برگزاری در منطقه "السیف" آغاز شد، به ویژه این که مخالفان بحرینی از جمله ائتلاف "جوانان 14 فوریه" و "جنبش تمرد"بحرین برای تظاهرات فراخوان داده بودند.

در پیام جریان عمل اسلامی به شرکت کنندگان در کنفرانس منامه که نسخه ای از آن برای شبکه خبری العالم ارسال شده، آماده است: این رژیم امروز با لبخند از شما در این کنفرانس استقبال می کند، اما پشت این لبخند جنایات و وحشیگری خود را علیه ملت بی دفاع بحرین پنهان می کند؛ ملتی که در 14 فوریه سال 2011 برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع خود به شیوه مسالمت آمیز تلاش کرد، اما رژیم با راه حل امنیتی و نظامی با آنها برخورد کرد و همه کشورها شاهد آن بودند.

این رژیم که ملت بحرین مشروعیت آن را لغو کرده است، همواره با تظاهرکنندگانی که به شیوه مسالمت آمیز خواستار حقوق شان هستند، با گلوله جنگی و گازهای سمی و سلاح هایی که از نظر قوانین بین المللی ممنوع است، برخورد می کند.

این رژیم همچنین بیش از سه هزار تن از شهروندان از جمله روحانیون، فعالان حقوق بشر، پزشکان، مهندسان، معلمان، رهبران موسسه های جامعه مدنی را زندانی کرده است.

انقلابی که ملت بحرین در 14 فوریه سال 2011 آغاز کرده، همواره ادامه دارد و تا زمانی که خواسته ها و اهداف آن محقق نشود، متوقف نخواهد شد بلکه گسترش یافته و امروز شامل همه شهرها و روستاها می شود و همه اقشار ملت بحرین در آن مشارکت دارند و خواستار تغییر مسالمت آمیز به سوی میهن دمکراتیک و تکثرگرا هستند.

در مقابل، ظلم و ستم رژیم از طریق مزدوران آن افزایش یافته است. علاوه بر این یک ارتش خارجی (ارتش عربستان) را برای سرکوب اعتراضات مردمی فراخوانده که اقدام بی سابقه و خطرناکی است و به رسانه های گروهی عربی و بین المللی اجازه نمی دهد حوادثی را که در بحرین رخ می دهد، پوشش خبری دهند. این در حالی است که تانک ها و خودروهای زرهی رژیم وارد روستاها شده و مزدوران آن بدترین تجاوزات را در حق شهروندان مرتکب شده اند.

این رژیم به قتل مردم در خیابان ها و خارج از چارچوب قانون و در زندان ها، بازداشت مردان و زنان بحرین، هتک حرمت، استفاده بیش از حد از گازهای سمی در شهرها و روستاها در 38 ماه گذشته، تعرض به مقدسات و تخریب مساجد و عبادتگاه ها بسنده نکرده بلکه بسیاری از نهادهای کشور را به بازداشتگاه و مراکز شکنجه تبدیل کرده است که این اقدام نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن توافقنامه منع شکنجه به شمار می رود که دولت بحرین آن را تایید کرده است.

در ادامه این پیام خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس گفتگوی منامه آمده است، رژیمی که امروز میزبان شماست از سوی کشورهای شما و همه سازمان های حقوق بشر بین المللی محکوم و از آن خواسته شده است به 148 توصیه کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد عمل کند. همچنین جامعه بین المللی از آن خواسته است به توصیه های کمیته حقیقت یاب عمل کند و به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه ملت بحرین پایان دهد و افرادی را که حقوق بشر را نقض کرده و جرمی مرتکب شده اند، بازخواست کند.

جریان عمل اسلامی در این بیانیه آورده است: شما نشست های خود را نزدیک میدان "اللؤلؤه" معروف به میدان "شهدا" مهد انقلاب برگزار می کنید؛ میدانی که نیروهای نظامی عربستان بعد از ورود به بحرین آن را تخریب و با خاک یکسان کردند. این در حالی است که مزدوران شهرها و روستاهای ما را محاصره کرده اند و به زنان و کودکان در خانه ها حمله می کنند فقط به این علت که آنها می خواهند در میهن شان آزاد باشند.  
ملت بحرین از شما می خواهد حامی دیکتاتور نباشید و نشست های شما به رژیم آل خلیفه برای به قتل رساندن افرادی که خواستار حقوق عادلانه و قانونی شان هستند، مشروعیت ببخشد؛ به ویژه اینکه این رژیم در سایه سکوت جهان، در حال تکرار کشتار مردم است. 
ملت بحرین از شما می خواهد با دخالت و تحت فشار قرار دادن این رژیم به منظور متوقف کردن اقدامات غیر انسانی علیه ملت مسالمت جوی بحرین، به مسئولیت های اخلاقی و انسانی خود عمل کنید؛ ملتی که همانند همه ملتهای جهان خواستار حقوق عادلانه و قانونی خود در تعیین سرنوشت است. 
 

پربیننده ترین خبرها